Kas karantiin, mis andis lavastusele pealtnäha justkui küpsemiseks lisaaega, tõi tegelikult rohkem kasu või kahju?
Lavastus oli suuresti lõpetatud juba varakevadel. Enne koroonakarantiini algust tegime läbimänge proovisaalis, kostüümid olid valmis, plaanisime liikuda proovidega suurele lavale ning alustada valguse seadmist.
Mulle oli karantiinist tingitud ootamine emotsionaalselt lõpuks väga risustav. Kui alguses näis, et peame kõrvale jääma kaheks nädalaks, siis rõõmustasin teadmise üle, et saan end lõpuks rahulikult välja magada. Ent kui selgus, et paus venib hoopis pikemaks, hakkasid ära vajuma nii toonus kui ka meeleolu.
18. mail tulime tagasi tööle, ent proove polnud võimalik korralikult teha, sest tantsijad pidid hoidma distantsi. Pealegi olid paljud meie välismaalastest tantsijad karantiiniaja alguses koju sõitnud ega julgenud tagasi tulla.
Siis tuli suvepuhkus ning kui 4. augustil uuesti alustasime, oli tükk tegemist, et tantsijaid kahe nädalaga lavaproovideks vajalikku vormi saada. Oli suur oht koormusega üle pingutada ning seeläbi traumasid põhjustada. Kahjuks nii läkski, mis tingis omakorda, et peaosaliste hulgas tuli teha vangerdusi. Mitu tantsijat ei tulnudki pärast karantiini ja suvepuhkust enam uueks hooajaks meile tööle tagasi...
Lahkunud on ka dirigent Jüri Alperten, sedapuhku kahjuks jäädavalt...
See juhtus lavaproovides orkestriga... Oleks meil kevadel esietendus ära toimunud, oleks Jüri seda dirigeerinud. Samale päevale, 27. märtsile, oli ühtlasi plaanitud teatripäeva suur gala ning Jüri pidanuks seal pälvima aastaauhinna. Talle esitati kutse tulla seda vastu võtma, kuid ta ise ütles, et talle on «Anna Karenina» esietenduse dirigeerimine tähtsam ja hingelähedasem...