Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Kaubapurjekad naasevad Läänemerele (2)

Copy
Fair Wind Cargo juht Randel Kreitsberg jahtlaeva La Folie roolis purjekaga kaubavedu katsetamas.  FOTOd: Randel Kreitsberg
Fair Wind Cargo juht Randel Kreitsberg jahtlaeva La Folie roolis purjekaga kaubavedu katsetamas. FOTOd: Randel Kreitsberg Foto: Randel Kreitsberg

Augustis teatasid kolm Eesti purjetajat uue keskkonnasõbraliku transpordiettevõtte asutamisest. Läänemere piirkonnas purjekate ja elektriautodega uksest ukseni kaubavedu pakkuv Fair Wind Cargo näeb oma klientidena ökotootjaid ja teisi loodushoiust hoolivaid inimesi.

Käbliku väikepruulikoja õllelaadungiga Tallinna lahel esitlussõidu teinud purjeka La Folie kapten Janno Simm ütles, et ausa kaubanduse idee pole maailmas uus.

«Purjelaevad seilavad meredel ning veavad kaupu, samuti on olemas inimesed, kes on nõus niimoodi kohale toimetatud kauba eest natuke rohkem maksma. Miks mitte proovida ka meie kandi vetes,» põhjendas ta oma laeva lisamist Fair Wind Cargo kaubapurjekate nimekirja.

Firma eestvedaja Randel Kreitsberg rääkis, et praegu on nende laevastikuga liitunud neli hobipurjekat ning kolm ajaloolist kahemastilist laeva, kuid vaba kaubaruumi võivad välja pakkuda teisedki purjekaomanikud. Tema sõnul ei ole Fair Wind Cargo mõne maapealse sõidujagamisplatvormi koopia merel, vaid ettevõte võtab enda peale ka osa kaubaveo organiseerimisest ja riskist.

«Purjetajad, kes nagunii kuhugi seilavad, annavad oma marsruudid meile teada ja ütlevad, kui palju neile kaupa peale mahuks. Meie pakume ruumi tootjale või kaupmehele välja, viime laevaomanikud ja kaubavedajad kokku, korraldame logistika ja kindlustame lasti,» selgitas Kreits­berg. Kaubaveo hind kujuneb vastavalt iga laeva ja kauba eripärale. Kreitsberg nõustus, et ökokaubavedu võib olla kolm-neli korda kallim kui tavatransport.

Tagasi üles