Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Kõige ägedam Escort

Copy
Esimesed autod tulid hiiglasliku tagatiivaga, mis lisavat auto tagaosale suurtel kiirustel umbes 20 kg surujõudu. Hiljem pakuti autosid kolmes varustuses, millest luksuslikema korral võis jätta tiiva ka võtmata, aga reaalselt loobusid vulgaarsevõitu visiitkaardist vähesed.
Esimesed autod tulid hiiglasliku tagatiivaga, mis lisavat auto tagaosale suurtel kiirustel umbes 20 kg surujõudu. Hiljem pakuti autosid kolmes varustuses, millest luksuslikema korral võis jätta tiiva ka võtmata, aga reaalselt loobusid vulgaarsevõitu visiitkaardist vähesed. Foto: Madis Veltman

Ford Escort RS Cosworth on üks neist autodest, millega mängimiseks ma kunagi üldse autodest kirjutama hakkasin. Ühtlasi on võrreldavate uusversioonide puudumine ka vastuseks, miks ma seda enam teha ei taha.

Alati, kui lisakatse veeres jutt ralliautodele läheb, õhatakse B-rühma monstrumite poole (1982–1986), ent autohuvilise seisukohast näib neile järgnenud ajajärk põnevam, sest võistlusautode registreerimiseks mõeldud tänavaversioonid olid A-rühma ajastul esimestele palju lähedasemad. A-rühma ralliautode tänavaversioonid olid oma haruldastest eelkäijatest ka suurema toodanguarvu ja taskukohasema hinnaga, sest kui näiteks Ford pidi B-rühma RS200 registreerimiseks valmistama 200 nn tsiviilvarianti, siis Escort RS Cosworthi toodanguarv jõudis üle 7000 ühiku, enne kui nende kokkupanekule enneaegu joon alla tõmmati. Ägedaim Escort püsis koosteliinil neli aastat (1992–1996) ja autoralli MM-võistlustel asendas A-rühma võistlusauto 1997. aastast Ford Focus WRC.

Mida see endast kujutab?

A-rühma võistlusauto registreerimiseks tuli koostada 2500 masinat, ja neil piltidel olev lelu pärineb esimesest ehk 1992. aastal küpsenud aastakäigust. Seejuures polnud tegu esimese A-rühma Fordiga, sest enne laia puusajoonega Escorti osaleti MM-etappidel tagaveolise Sierra RS Cosworthiga, millele järgnesid nelikveolised Sierra XR 4x4 ja Sierra Cosworth 4x4. Suure üldistusega ongi loo peategelase näol tegu viimati nimetatud autoga, mille telgede vahe on tükidoonori omast 57 mm lühem ja mille põhjale on turunduslikel eesmärkidel asetatud uuem ja edevam «müts». Nelikveo lisamiseks tuli vahetada esiveoliste luukpärade põhjapaneelid ja selle käigus lendas lepikusse ka viimaste väändetalaga tagavedrustus.

Viimati nimetatud tegu võimaldas hiljem pakkuda teisigi nelikveolisi Escorte, ent võimsuse osas polnud neist kompaktsele «Cossie’le» vastast.

Tagasi üles