Pandeemia muutis puhkamist, kirjutavad Rakendusliku Antropoloogia Keskuse juhatuse liige ning okupatsioonide ja vabaduse muuseum Vabamu tegevdirektor Keiu Telve ja Rakendusliku Antropoloogia Keskuse antropoloog Sigrid Solnik.
Keiu Telve ja Sigrid Solnik: suvine puhkus koroonast
Pärast jaanipäeva jäi Eesti suvepuhkusele. Vabad päevad püüdsid juulis välja võtta ka need, kes pole aastaid puhanud. Meie kliimas pole südasuvistest ilmadest paremaid loota ning haiguspuhangust tingitud segaduseajal on ärajäämisohus ka hilisemad puhkusevõimalused Vahemere ääres või Alpides.
Meie kultuuriruumis peetakse puhkust iseenesestmõistetavaks. Huvitaval kombel on selle veetmise viisid sotsiaalselt üsna kindlaks määratud. Puhkuseaegne töökas müttamine kodus või suvilas, remont ja vabade päevade täitmine muruniitmisega ühendab põlvkondi. Suvised kokkusaamised sõprade ja kolleegidega on norm, toimugu need siis kokteilide taga päikeselises Noblessneris või kusagil RMK matkaradadel kõndides. Veel eelmistel suvedel oli tavapärane ka üks väike reis välismaale, Lõuna-Euroopa ja Balkani maad ujutasid sotsiaalmeedia üle.