Suurele linnakoolile ja väiksele maakoolile ei saa ühesuguste nõudmistega läheneda. Suures koolis on riskiaste teistsugune ning igal juhul on raskem hoida distantsi ja vältida nakatumist. Ehk tasub sellele mõelda ka mõnda järjekordset maakooli sulgedes. Kui kvalifitseeritud personal ongi mõnes paigas probleem, siis e-riigis ei tohiks see ju ületamatu takistus olla. Kui e-õpet saab korraldada õpetaja kodust õpilase koju, saab seda kindlasti teha ühest koolist teise.
Kuna keegi meist ei tea, milline on sügisel pandeemia olukord Eestis ja maailmas, on selge, et peame olema valmis igasugusteks lahendusteks. Valikud ongi äärmiselt keerulised ning nende õige või vale olemus selgub kunagi tulevikus.
Tähtis on rahva tervis, aga ka võimalikult tavapärase elurütmi hoidmine. Tuleb silmas pidada, et peale arvutikasutamise oskuse ja PISA testi tulemuste vajavad meie lapsed sotsiaalseid oskusi ja üksteisega suhtlemist. Seda kõike e-õppena ei omanda. Kevadel oli palju juttu üüratult suurest kodutööde hulgast, mis venitas kodused koolipäevad hilisesse õhtusse.
Jääb üle loota, et kevadine distantsõpe andis kõigile kogemuse, mida nüüd rakendada. Peale hariduse andmise on kooli varjatud eesmärk vältida laste jõudeolekut, hoidmaks neid pahandustest eemal. Seejuures tuleb ikkagi hoida mõistlikku piiri, sest ülisuur koormus tekitab meile mõne aja pärast probleeme tervishoius ning siis ei pruugi koht PISA testides enam tähtis olla.