Tänavusel säästlikul teatrisuve kaardil kütkendasid teistest enam kaks lavaseadet eesti kirjandusvaramu kaugematelt riiulitelt: Henrik Visnapuu 1939. aastal kirjutatud, ent alles nüüd Luunja rahvamajas esmalavastuseni jõudnud «Keisri usk» (lavastaja Raivo Trass) ning Saaremaal Mihkli talumuuseumi õuel Kuressaare teatri egiidi all etendunud August Mälgu «Õitsev meri» (romaani esmatrükk ilmus 1935) Madis Kalmeti lavastuses.
Tellijale
«Õitsva mere» salajased hoovused Saaremaa taluõuel
Osalt ajendas tähelepanu teritama ainuüksi vanema omaklassika üpris kitsi esindatus meie teatripildis, kus tegelikult kõik, mis jääb väljapoole Tammsaare, Lutsu või Kitzbergi kooliklassikaks saanud pärandit, tundub paraja avantüürina: kuidas haakida postdramaatilise elutunnetuse ja -tuksatusega kõik need lõppematud lüroeepilised jorutused? Kuidas suhestada füüsilise teatri arsenaliga rehetarede romantika?