Lennundussektori seiskumine on tingitud riikide otsusest sulgeda piirid ja katkestada lennuühendused, mitte otseselt tarbijakäitumisest. Ent isegi kui lennuühendused aja jooksul taastuvad, pole sugugi kindel, et reisijad soovivad lendamist jätkata sama innukalt, nagu nad tegid seda veel vahetult enne pandeemiat.
Esiteks muidugi hirm kitsas lennukis nakkust saada või oht jääda kuhugi lõksu, kui ootamatult halvenenud olukord tingib uued piirangud. Kõik see pärsib reisimist, eriti kui pole hädavajadust lennata tööasjus või tõsistel isiklikel põhjustel.
Teiseks on karantiin näidanud, et koosolekuid saab edukalt pidada distantsilt ja võita reisile kuluvat aega. Teadmine, et füüsiline kohalolu pole ilmtingimata vajalik, võib samuti lennunduse taastumist pidurdada. Sellele võib lisanduda soov vältida lendamist rohelistel motiividel. Näiteks Rootsis, kus fenomen nimega lennuhäbi väga laialt levis, kahanes lennujaamade külastuste arv aasta jooksul lausa neli protsenti.
Selles kontekstis tuleb mõelda, milline on Nordica saatus. Eesti rahvuslikul lennufirmal pole varem hästi läinud ja kriis ei tõota midagi head ka seekord. Varasemad lennundussektori kriisid on alati viinud pankrottide ja ülevõtmisteni.
Tänases Postimehes räägib lennunduse probleemidest Euroopa Komisjoni transpordi peadirektoraadi peadirektor Henrik Hololei. Ta tõdeb, et need, keda riik tugevalt toetab, kindlasti ka jätkavad, kuigi võibolla toimub lennundusturul järgneva 12 kuu jooksul ka teatud konsolideerumine.
Kaaluda tasuks lahendust, kus riik toetaks hanke korras Eestile strateegilisi lennuliine, mitte ei peaks ülal rahvuslikku lennufirmat, et neid liine teenindada.