Eesti juustupoekett Juustukuningad OÜ on läinud kaupluste vähendamise ja frantsiisimüügi suurendamise teed. Plaan on end ära tasunud: firma kasum kasvas mullu kolm ja pool korda.
Juustuäri sulgeb poode, et rohkem teenida
Juustukuningate tootemarki haldab Hollandi perekond eesotsas perepea Erwin Wassenaariga. Ettevõte on kaheksa aastaga kasvanud Eesti suurimaks juustupoeketiks, millele kuulub 16 kauplust. Kui varasem strateegia oli poevõrku suurendada, siis eelmisel aastal keerati ots ringi.
Uus eesmärk on kaupluste arvu vähendada, aga suurendada tootemargi tuntust frantsiisimüügi kaudu. See tähendab, et ettevõte ei halda müügikohti ise, vaid otsib üles Eesti ettevõtjaid, kes tahavad nende kaubamärki kasutades ja tooteid müües ise poe püsti panna. Lisaks tahab firma müüa rohkem veebis, samuti jõuda oma juustuvalikuga suurtesse jaekettidesse.
Väikekaupluste sulgemine ilmselt kahandab Juustukuningate käivet, kuid suurendab kasumlikkust. Nii läks ka eelmisel aastal, mil poode ei tulnud juurde: 2,35 miljoni eurose käibe juures teeniti pea 125 000 eurot puhaskasumit. Tunamullu jäi joone alla 36 200 eurot.
Eelmise aasta sügisel alustas Juustukuningad investeerimisplatvormil Funderbeam kampaaniat, et kaasata investoritelt 300 000 eurot. Raha oli vaja selleks, et soetada uued külmikud, mis võimaldaksid korraga sisse osta suuremaid juustukoguseid, et neid siis jaekettidele müüa. Oma toodetega tavapoodidesse jõuda ongi Juustukuningatel üks lähiaastate peamisi eesmärke. Kokku sai ettevõte investoritelt 228 000 eurot, mida on veerandi võrra vähem, kui loodeti.
Juustukuningad müüvad peamiselt imporditud juustu, viimastel andmetel on tootevalikus üle 70 sordi. Ettevõte kuulub perekond Wassenaarile. Juustukuningad OÜs töötab juuni lõpu seisuga 34 inimest.