Euroopa Kontrollikoja audit andis Rail Balticu projekti vastastele argumentidele püssirohtu juurde. Kas uus raudtee leiaks piisavalt kasutust? Kas selle kinnimaksmine on Eestile jõukohane ning kas see säästab loodust? Väitlevad majandus- ja kommunikatsiooniminister Taavi Aas (Keskerakond) ja ühenduse Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal.
Tellijale
VÄITLUS ⟩ Kas Rail Baltic praegusel kujul on põhjendatud? (28)
TAAVI AAS: Kindlasti on Rail Baltic (RB) põhjendatud. Esiteks, Euroopa Liit liigub rohelisema majanduse poole. Eesmärk on vähendada liiklusest tulenevat CO2 väljapaiset 60 protsendi võrra. RB valmides väheneb maanteeliiklus, eriti raskeveoki-liiklus. Lisaks on raudtee vajalikkust näidanud hiljutine kriis. Tänavu pidi riik maksma meid Saksamaaga ühendava laevaliikluse käigushoidmise eest 3,6 miljonit eurot. Selline hind tuli ainult ühe kuu eest! Kui seda oleks olnud vaja teha terve aasta, siis oleks hind tõusnud pea 40 miljonini. Püsivate ühenduste olemasolu on kriisi valguses muutunud veelgi olulisemaks.