Rahvaküsitlus iseenesest konstitutsiooni ei muutnud, need muudatused oli riigiduuma juba varem vastu võtnud ja konstitutsioonikohus kinnitanud. Kuid Putin vajas rahvahääletust, et näidata oma poliitilise joone ja enese kui Venemaa suveräänse liidri legitiimsust. Seetõttu oli valitseval võimuvertikaalil otsene huvi saavutada hääletusel võimalikult kõrgeid näitajaid.
Selleks kasutati paljuski nõukogude ajast pärit võtteid: kohalikud võimud korraldasid hääletanute vahel raha ja asjade loteriisid, samuti kutsusid ülemused töökohtades inimesi üles oma kodanikukohust täitma.
Kõigi nende pingutuste tulemusel kujunes ametlikuks osalusaktiivsuseks 67,97 protsenti, mis on natuke suurem kui aktiivsus Eesti viimastel riigikogu valimistel (63,7), kuid palju suurem meie viimaste Euroopa Parlamendi valimiste osalusest (37,6 protsenti). Konstitutsioonimuudatuste toetuseks anti 77,92 protsenti ja vastu 21,27 protsenti häältest.
Opositsioon on seadnud tulemused kahtluse alla, sest hääletuse läbiviimise korrektsust ei olnud võimalik kontrollida nädala väldanud hääletusperioodi tõttu, mil hääli sai anda paralleelselt niihästi jaoskondades kui ka veebis. On teada juhtumeid, kus seda võimalust ka kasutati, ning teatatud on ka muudest rikkumistest.
JUHTMÕTE
Eesti ja Venemaa erinev arusaam ajaloost on olnud üks põhilisi takistusi kahepoolsete suhete arendamisel. Konstitutsioonitäiendused muudavad siin mänguruumi ahtamaks.
Vaatamata kõigele ei saa siiski kahelda, et Venemaa valijad on Putini plaani heaks kiitnud. Iseasi on, et 12 muudatusest koosnev pakett sisaldas eri kaalu ja tähendusega punkte, millest osa oli selgelt populistliku iseloomuga, mistõttu võis keskmisel valijal olla raske vastu hääletada, isegi kui osa pakutust oli vastukarva.