Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Mart Hiob: käpardlik Rail Baltic (29)

Mart Hiob.
Mart Hiob. Foto: Erakogu

Eesti vajab Tallinna-Pärnu-Riia raudteeühendust, ent mitte Rail Balticu kujul, kirjutab doktorikraadiga ruumilise keskkonna planeerija Mart Hiob.

Me kõik oleme seda teadnud. Ma arvan, et isegi kõige prominentsemad Rail Balticu praeguse projekti toetajad Siim Kallase ja Henrik Hololeiga eesotsas on kogu aeg teadnud, et praegu töös olev Rail Balticu projekt ei ole põhjendatud objektiivse vajadusega. Me kõik teame, et nii reisijate kui ka kaubaveo prognoos on ülepaisutatud, et tagada projektile paberil sotsiaalmajanduslikult positiivne tulemus.

Nüüd leidus üks Euroopa asutus, kus «avastati», et Tallinnas ja Pärnus ei ole tõesti rohkem inimesi. Et Eestist ei veeta lõuna poole tõesti rohkem kaupu. Et maanteevedudega võisteldes ei ole raudtee tõesti kuskil võidumees olnud ilma jõulisi maanteevedu piiravaid meetmeid rakendamata. Ja isegi nende meetmete rakendamisel ei ole autoliiklus kuhugi kadunud.

Tegelikult ei ole vaja doktorikraadi, et selliseid igapäevaseid tõdesid mõista. On vaja lihtsalt roosad prillid eest võtta ja vaadata fakte. Praegusel viisil Rail Balticut ehitades kulutame sadu miljoneid Eesti maksumaksja raha, et saada endale raudtee, mis toob meile järgnevatel kümnenditel veel kümneid miljoneid ülalpidamise kulu, mis halvemal juhul tuleb võtta teiste Eesti raudteede arvelt. Seejuures hävitame jõuliselt loodust ning määrame tänased raudteeasulad hääbumisele. Milleks, kui saab ka teisiti?

Tagasi üles