Värskeim näide on marssal Konevi kuju mahavõtmine Prahas. See ärritas Stalini ja kommunistide impeeriumi kuritegude unustamise eest seisvat Putini režiimi sedavõrd, et loeme uudistest lugusid Praha linnapead Zdeněk Hřibi tapma saadetud Venemaa palgamõrvarist ning sellest, et Venemaal algatati nende uue kombe järgi kriminaalasi selle pärast, et teises riigis – Tšehhimaal – võeti maha üks miskipärast siiani seisnud kuju.
Moskva väljaku Lubjanka nimi sai kommunistide repressioone läbi viinud NKVD sünonüümiks. Üks 1991. aasta augusti emotsionaalsemaid ja lootustandvamaid hetki oli see, kui moskvalased, olles minema kihutanud kõva käe kommunistid, võtsid Lubjankal KGB hoone ees maha nõukogude repressiivaparaadi looja Feliks Dzeržinski kuju. Näete, venelased hindavad vabadust ja põlgavad rõhumist, piinamist ja tapmist, inimsusvastased kuriteod enam ei kordu – see oli selle hetke peamine lootus ja sümboolne sõnum. Nüüdseks on mõtteviis kahjuks muutunud ning korduvalt on kaalutud selle monumendi taastamist.
Poliitiliste, valitsejaid ja vallutajaid kujutavate monumentide püstitamine ja ka dramaatiline mahavõtmine on küllap enamasti märk sellest, kellele see või teine maa kuulub ning milliseid väärtusi peetakse oluliseks. Nende püsimine ei pruugi seda aga tingimata tähendada. Ilmselt on olemas ajad ja kohad, kus verisegi ajalooga suudetakse teha rahu ning arutada teiste tänapäeval elavate inimestega isegi väga jubedate minevikus juhtunud asjade üle. Mitte püüdes head või kurja olematuks kuulutada, vaid õppida ja mõista, kui jaksu ja arunatukest on.