Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Kaido Kukk: roheline pealinn, mis upub autodesse (2)

Copy
Kaido Kukk.
Kaido Kukk. Foto: Erakogu

Euroopa roheliseks pealinnaks pürgiv Tallinna ägab aina kasvava autode hulga all, ent linna väljakäidud lahendused üleautostumise vastu on jäänud hambutuks. Aeg on oma poliitika ebaõnnestumist tunnistada ja haarata viimasest õlekõrrest, milleks on Tallinna jalgrattastrateegia 2018–2027, kirjutab Tallinna linnavolikogu liige Kaido Kukk (Isamaa).

Liiklusummikud, mürareostus, parkimisprobleemid ja halvenev linnaõhk on need mured, mis kaasnevad autode hulga kasvuga. Paraku need probleemid Tallinnas üha süvenevad, sest autode arv kasvab jõudsalt. Linlaste liikumisharjumuste muutused viimase seitsme aasta jooksul võtab kokku linnavalitsuse igal aastal tehtav uuring, mille järgi kasutas 2013. aastal autot oma peamise liikumisvahendina 29 protsenti linlastest. 2019. aastal oli igapäevaste autokasutajate osakaal tõusnud juba 38 protsendini. Sama ajaga on ühistranspordi kasutajate hulk vähenenud 62 protsendilt 44-le. Igapäevaste jalgrattakasutajate hulk on läbi aastate olnud umbes üks protsent.

Tagasi üles