Nii allkirjastas majandus- ja taristuminister Taavi Aas 17. mail korralduse, millega keelati lennuliinid suure nakatumisega riikidesse, nagu Ühendkuningriik, Rootsi, Belgia, Taani, Türgi, Valgevene ja Venemaa. Samas lubas pressiteade, et tõenäoliselt on võimalik lennata teistesse Balti riikidesse, Saksamaale, Poolasse, Norrasse ja Austriasse. Minister mainis, et lennuliinide avamiseks antakse lube vastavalt sellele, milline on sihtriigis koroonaga nakatumise olukord viimase kahe nädala jooksul. Kui see muutub, on võimalik reageerida kiiresti, kas siis liine avades või sulgedes.
Iseenesest on tegu väga üllatava initsiatiiviga, sest viimase kuu aja jooksul ei ole ükski Euroopa Liidu liikmesriik lennukeelde kehtestanud. Vastavalt Euroopa regulatsioonidele võib seda ühepoolselt teha vaid kuni kaheks nädalaks, mille järel peab nõusolekut küsima Euroopa Komisjonilt. Lennukeeld ei ole seega piirang, mis mõeldud kergekäeliselt kasutamiseks. Lisaks ei pruugi see olla ka kuigi efektiivne.
JUHTMÕTE
Lennuliinide avamise ja sulgemise idee on ehe näide ametkondlikust ülepingutamisest, mis aktiivse tegutsemise sildi all tekitab rohkem kahju kui kasu.
Pole ju saladus, et lennureisidel tuleb sageli arvestada ümberistumistega, mistõttu lennuliinid ei vahenda mitte üksnes inimeste liikumist kahe maa vahel, vaid väga sageli palju laiemalt. Näiteks kui Saksamaale lendamine on lubatud, sest seal on viiruse levik kontrolli all, siis tuleks ju arvestada, et sealt võib transiitlendudega tulla inimesi ka sellistest riikidest (Inglismaalt või mujalt), kuhu meie minister lennuliini avada ei luba.