Küll aga tunnistab Eesti ainsat kontinentaalklubi vedav endine profirattur Rene Mandri, et talle on elektrirattad hakanud huvi pakkuma. Seda praktilisest vaatevinklist. «Kui ise enam tavalise rattaga poistega trennis kaasa sõita ei jõua,» tunnistab ta, «siis [elektriratta] sadulast näed detaile täpsemini kui autost.» Aga kui mõni, kel paks rahakott võimaldab, tuleb mootoriga rattaga paremat kohta noolima massispordiüritusel, siis selle kohta ütleb ta: «Sõitku ükskõik millega, olgu elektriratta või õllevaadiga, millel vändad küljes – seal peaks mõnu tundma, nautima. Meil on rahvasport läinud liiga võidusõiduks, hullult veri ninast väljas pingutamiseks.»
Peaasi et need, kes elektrirattaga starti ilmuvad, kiiruspiirajat maha ei võta. Sel juhul, väidab elektrirattaga maratoni proovinud Pajur, omandaks ratas kohutava jõu. Või nagu ta nendib: muutub taparelvaks.
Hiina mootor ohustab tippsõitjaid
Nüüd on võimalik ka lihtsurelikel oma tuulest maha raputada sellised kõvad ratturid nagu Tanel Kangert ja Rein Taaramäe.
Vändra meeste tasemega tippratturid suudavad arendada 400-vatist võimsust umbes tund aega jutti. Aga kui tellite Hiinast 500 euro eest Miromaxi tagarummumootori, saate istumise alla abimehe, mil võimsust 1000 vatti.
Tartu Velospetsi kaupluse juhataja Priit Kalja, kes sel nädalal ühe kliendi palvel just niisugust mootorit rattale paigutas, pakub, et selle abil saab hõlpsalt sõita kiirusega 60 kilomeetrit tunnis.
Tõsi, rummumootor nõuab rohkem kui kümnekilose kaalu tõttu, et tagarattal oleks palju jämedamad kodarad ja tugevam velg, kui on harilikul võidusõidurattal.
Peale tagarummumootori tehakse ka jõuallikaid, mille saab paigutada esiratta rummule, kuid seda Kalja teha ei soovita, sest ratas võib keeramise ajal sõitja alt kergesti ära libiseda.