Esialgsete hinnangute järgi läks jõulutorm Eesti Energiale kokku maksma ligi 2 miljonit eurot.
Jõulutorm läks Eesti Energiale maksma ligi 2 miljonit eurot
«Jõulutormist tingitud elektrikatkestuste puhul vähendame võrgutasusid kokku ligikaudu 60 000 euro ulatuses. See toimub automaatselt vastavalt määrusele ja elektrikatkestuse kestvusele ning klientidele kajastub ülejärgmisel arvel,» rääkis Jaotusvõrgu juhtimiskeskuse juhataja Taivo Tõnne.
«Ehitustööd osade varuliinide taastamisel ja mastide püstitamisel veel käivad, kuid tormi kogukuludeks koos võrgutasude hüvitistega võib hinnanguliselt kujuneda 2 miljonit eurot,» lisas ta.
Eesti Energia hinnangul mõjutas torm kokku ligikaudu 200 000 klienti. Enam kui pooled kliendid said elektrivoolu tagasi ühe ööpäeva jooksul ja kahe ööpäevaga olid 80% vool tagasi.
«Kuid mõistame, et see, et suurem hulk sai elektri tagasi mõne päevaga, ei vähenda kuidagi nende mõne tuhande kliendi õigustatud pahameelt, kes pidid voolu enam kui nädala ootama,» lisas Tõnne. «Seetõttu otsime veelgi võimalusi, kuidas edaspidi rikete likvideerimist kiiremaks muuta.»
Ta lisas, et palju on võrreldud Eesti Energia tegevust Soomega.
«Saame öelda, et voolu tõime inimestele tagasi sarnase suuruse ja tormikahjudega Soome võrguettevõtjast mõned päevad kiiremini, samal ajal kui välielektrikuid oli meil võtta ligi kaks korda vähem,» seletas Tõnne. «Et aga kliendi vaatest on iga tund ilma vooluta, rääkimata päevadest või nädalast, pikk aeg, siis loomulikult otsime veelgi kohti, mida paremaks muuta.»