Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Kawasaki vilistas traditsioonidele. Sõiduproov kruiseriga Vulcan S

Copy
Tegu pole klassikalise kruiseriga, sellest annab muu hulgas märku ka asümmeetriliselt paremale küljele paigutatud tagaamort.
Tegu pole klassikalise kruiseriga, sellest annab muu hulgas märku ka asümmeetriliselt paremale küljele paigutatud tagaamort. Foto: Madis Veltman

Kawasaki Vulcan S on motomaailma paradoks. See peaks olema kruiser, kuid Kawasaki on seda luues hooga kruiseriraamidest välja põrutanud – juures on omajagu sportlikkust ja modernsust.

Traditsiooniliselt on kruiser suur (vähemalt üheliitrise töömahuga) V2-mootoriga rahulikult sõitmise mootorratas. Selle esihark ulatub veidi rohkem ette ja sellise geomeetria tõttu on temaga hea sõita just otse, kurvid ja keeramine on teisejärgulised. Ja seda retsepti järgib enamik mootorrattatehastest, aga mitte Kawasaki.

Ajame mootori pöördesse

Sellest, et tegu pole klassikalise kruiseriga, annab märku asümmeetriliselt paremale küljele paigutatud tagaamort. Lisaks siis sportlik iseloom: Vulcan S-i südameks on 649 cm³ rida-kaks mootor, mis põhineb sportratta Ninja 650 mootoril. Ja see väike detail dikteerib kogu masina iseloomu – kui muidu sõidavad kruiserid ringi rahulikult pott-pott-pott, siis Vulcan S ihkab põriseda hoopis kõrgematel pööretel. Kui tahad kedagi ära petta, siis võid rahulikult alla 3000 pöörde minutis tänaval tiksuda, aga veidi rohkem gaasi andes muutub hääl justkui Subaru ralliauto mehaaniliseks põrinaks ja mootorratas lausa kargab edasi. Piiraja sekkub alles 10 000 pöördel minutis – klassikalise kruiseri jaoks oleks see kosmiliselt suur ja kättesaamatu tase.

Kawasaki mehaanikud oleks justkui nimme kõrgete pöörete hääle* kallal tööd teinud ehk timminud selle mõnulainega samale sagedusele.

Tagasi üles