Siiski, näiteks Times Literary Supplement andis aasta lõpul tosina subjektiivse lühiesseega sissevaate lõppenud kümnendisse religiooni, hariduse, tele, teatri, kirjanduse jm vallas. Võib-olla üritab ülevaateid lähiajal ka Vikerkaar või mõni muu platvorm. Aga enne nendeni jõudmist pole üldsegi paha lehitseda Joel Sanga äsjast kirjatööde valikut.
Joel Sang on toimetanud Loomingut, Vikerkaart ning Keelt ja Kirjandust. Omal ajal täitis ta Sirbi keeleveerge. Ta on kirjutanud sadakond luuletust. Gottfried Benn väitis kunagi, et suurimadki lüürikud on jätnud endast ainult kuus kuni kaheksa täiuslikku luuletust, mille peale on kulunud 30–50 aastat «askeesi, kannatusi ja võitlust». Kui sõeluda välja viimase saja aasta eesti autorite luuletuste esiseitsmikud, võib Joel Sanga seitsmik tõusta täitsa kõrgele kohale.
Sanga parimad luuletused on lühikesed, kirka kujundiga, meeldejäävad. Neis on tasakaalus äng ja mäng (Rebekka Lotmani sõnul üks produktiivsemaid riimipaare). Äng jääb siiski peale. See on sedasorti äng, mis ajab tugevama tervisega mehi jooma, meeletusi tegema, seejärel põdema ja häbenema. Sang on romantik, aga seesugune, kes ei lase oma ängi vabalt välja jaurama. Kajar Pruul on teda nimetanud «oma haamriga Oksaks», viidates August Alle epigrammile, kuidas «Tuglas kabineti rahus / Oksa oksi maha tahus. / Tuli ette mädaoks / – stiilihaamer tegi: toks.» Sanga enesekriitikahaamer mädaokstele armu ei heida.
Ängile vastukaalu pakkuv mäng ei avaldu Sangal mingi kergemeelse lustakusena, vaid pigem karmidele mängureeglitele allutatud tegevusena. Äng aga ei lase Sangal mingite reeglistatud tegevustega pikemalt tegeleda – enne tuleb peale ennui, labasemalt öeldes tüdimus. Üks teine Sang ja teine August on kunagi kirjutanud epigrammi, mis algab: «Kui mõistlik kaotab harjund süva, / ta sellest veel ei tobune. / Tast saab veel tõikadele hüva / ja hoolas koormahobune.»