Mida tähendab nn minutifilm režissöörile?
Ma arvan, et isolatsiooni ajal on see tore võimalus pintsel värske hoida. Ja selline mõtlemise mõnu, et kas tuleb mõni hea idee, millest saaks voolida visuaalset lugu. Tegutseda professionaalselt, kuid käepäraste vahenditega. Mina ei ole päevagi filmitegemist õppinud, saan nimetada ennast asjaarmastajaks, aga tehnilised standardid on ette antud – kõik muu vaba.
Mõnikord on noorte filmitegijatega juttu olnud, et kõik teeks suuri asju, aga tehnikat on ikka vähe. (Naerab.) Siis meenub mulle alati lugu, mille kunagi rääkis kunstnik Peeter Laurits. Aastaid tagasi jäi ta ilma oma korralikust fotokaamerast – elukutselise asendamatust töövahendist. Kaamerat polnud, aga kunsti oli vaja teha. Siis hakkas ta fotosid tegema pinhole-kaameraga.
Fotokaamera on ju iseenesest väga lihtne: tuleb leida valguskindel karp, näiteks plekist kohvipurk, ja teha nööpnõelaga ühte otsa tilluke auk, see on siis objektiiv, film läheb sisse – ja ongi kaamera valmis. Sellise kodukootud kaameraga tegi ta terve sarja pilte. Pildid jõudsid Ameerikasse tema tuttava galeristi ja fotopoe omaniku kätte ning näituse honorariks sai ta täpselt selle, mis oli kaduma läinud – väga hea peegelkaamera. Ehk siis ilus näide, kuidas mitte millestki teha midagi suurt. Ühesõnaga – tehnika on alati olemas, oleme heade ideede otsinguil. Olgu siis täispikk või lühifilm.