Sotsiaalmeedia spetsialisti eriala on Tallinna Majanduskoolis õpetatud alates 2014. aastast. Jätkuvat on tegemist tuleviku erialaga, mille tähtsus ajas vaid kasvab, kuna aina enam saab selgeks tõsiasi, et kui „Sind pole sotsiaalmeedias, pole Sind olemas“. Sotsiaalmeedia on võimas reklaami ja turunduse kanal. Seda meelt on ka Tiiu, kes lisab, et tänapäeval on lisaks eraisikutele sotsiaalmeediakonto igal brändil ja ettevõttel, sest see on kõige lihtsam, mõjusam ja kiirem viis klientideni ehk sihtgrupini jõudmiseks.
Oma sihtgrupini peab jõudma iga artist, sest vähe kasu on sahtlisse kirjutatud lugudest või peegli ees üksi esinemisest. Artist, nagu iga teine ettevõtja, vajab auditooriumi, klientuuri, et eksisteerida. Kuid sotsiaalmeedias toimetamine nõuab oskusi, sest üksikute postituste ja piltide Facebooki lisamine ei pruugi soovitud tulemuseni viia. Tallinna Majanduskooli sotsiaalmeedia õppejõud Veiko Ristissaar märgib, et sotsiaalmeedia spetsialisti oskused ei piirdugi vaid Facebookis ja Instagramis postitamisega. „Erialaõpingud läbinud mõtlevad laiemalt, sest nad peavad aru saama kliendist, tema kogemustest, tekitama emotsioone ja neid lahendama. Seega peavad nad oskama kujundada, teha pilte ja videoid, klientide tagasisidet analüüsima ja palju muud.“ Nad on vajalikud igale ettevõttele ja organisatsioonile. Seda näitas selgelt ka käesolev kriis, mil suur osa ettevõtteid sai oma tegevusega jätkata vaid e-kanalite vahendusel. Nemad on need, kes tulevad sellest kriisist välja tugevamana!
Seetõttu tasub kõigil, kes mingil moel sotsiaalmeediat reklaam- või turunduskanalina vajavad, kaaluda enese täiendamisele. Ka Tiiu peas küpses mõte mõnda aega end antud erialal täiendada, sest on ta ju vabakutselisena seda tööd varemgi teinud ning selgelt näinud vajadust oma oskusi lihvida. „Koolis õpitu on mulle lühikese ajaga juurde andnud tohutult palju teadmisi ning on surunud mugavustsoonist välja. Juba esimesel sessil sain uusi teadmisi ning iga kord kui koolinädal läbi, on taas varuks palju uusi ideid ja lahendusi, kuidas oma töös edasi liikuda,” märgib Tiiu lisades, et juurde on ta õppinud, kuidas seadistada reklaame, hallata kodulehte, koostada kriisikommunikatsiooniplaani, kuidas suhelda ajakirjandusega, koostada e-turunduse plaane ja neid ellu viia ning kuidas muuta erinevaid algoritme, et neid oma kasuks tööle panna. “Nimekiri õpitust on pikk ja mul on hea meel, et saan seda koheselt ka rakendada. Kasutan õpitut nii oma firmas, kui teiste artistide sotsiaalmeedia lehtede üles putitamisel ja ka vabakutselisena copy kirjutamisel ning sotsmeedia sisu loomisel erinevate ettevõtete tarbeks.”