Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730

Siim Kallas: Rail Balticut on vaja (31)

Rail Balticu esimese viadukti nurgakivi asetamine.
Pildil Taavi Aas, Riia Sillave, Jüri Ratas, Henrik Hololei, Kari Kauniskangas, Siim Kallas. Tallinn, 28.11.2019
Rail Balticu esimese viadukti nurgakivi asetamine. Pildil Taavi Aas, Riia Sillave, Jüri Ratas, Henrik Hololei, Kari Kauniskangas, Siim Kallas. Tallinn, 28.11.2019 Foto: Mihkel Maripuu

Ma ei suuda siiamaani aru saada teatud ringkondade vastuseisust Rail Balticule. Kui see muutus Euroopa seaduse osaks detsembris 2013, oli nii Euroopa Parlamendi kui ka liikmesriikide toetus sellele üksmeelne, samal ajal kui üleeuroopalise transpordivõrgustiku projektile tehti enne lõpphääletust tuhat muudatusettepanekut. Tuhat, mitte sada. Me oletasime, et just Eestis tuleb toetus sellele projektile maksimaalne, kirjutab riigikogu liige Siim Kallas.

Ma ei suuda siiamaani aru saada teatud ringkondade vastuseisust Rail Balticu projektile. Kui see muutus Euroopa seaduse osaks detsembris 2013, oli nii Euroopa Parlamendi kui ka liikmesriikide toetus sellele üksmeelne. Oletati, et ka Eestis saab toetus sellele projektile olema maksimaalne.

Miks on Venemaa selle projekti vastu? Majanduslikult on see natuke arusaamatu. Pakkusin omal ajal Vene juhtkonnale erinevaid koostöövõimalusi, kuidas Euroopa võrku Vene raudteega ühendada, sealhulgas Rail Balticu kaudu. Aga see ei pakkunud neile huvi.

Tagasi üles