Sama võib öelda minategelasele tänaval osaks saanud seksuaalrünnaku kohta, millest tekkinud psühhotrauma segab väidetavalt tema «tööd, ööund ja tervislikku seksuaalelu» (lk 111). Teose tegevustik, mis näitab kangelanna kergejalgset ja kergemeelset minekut läbi olukordade ning inimsuhete, sellele väitele kahjuks praktilist tuge ja tõestust ei paku. Mispuhul peame taas kord rääkima ilukirjanduse võimaluste kahetsusväärsest alakasutatusest. Pole vaja väita, kui ideaalis võiks hoopis kujutada.
Feministlik realism
Samal ajal on «Tüdrukune» žanriliselt tõeline feministlik realism (minu taotluslik värdvorm, mis tuletatud sõnapaarist sotsialistlik realism). Üle kõigi selle ridade lehvib uhkelt naisõigusluse lipp – naiste sotsiaalse, füsioloogilise ja emotsionaalse olukorra kirjeldamisel laskutakse elu ilustamatult tõepärase kujutamise huvides kohati täiesti günekoloogilisele tasemele.
Raamatust jooksevad läbi kõik naisesusega seotud bioloogilised ja sotsiaalsed märksõnad: menstruatsioon ning selle arvukad kaasaanded, menopaus, süütuse kaotamine, rasedus, kunstviljastamine, emakaoperatsioonid, suguhaigused, tupegeelid, tupeseened, spermaallergia, anoreksia, alamakstus, alahinnatus, alarahuldatus, seksuaalne ahistamine jne. Kusjuures abort oli vist välja jäänud, kui nüüd mõtlema hakkan. Kõige tehtu foonil tundub see autori lohakusveana.
«Tüdrukune» vahendab hästi naisemantsipatsiooni võitluslikku vaimu, mida on kaasajal väga palju eesti kujutavas kunstis ja otsapidi ka teatris ja filmis, ent kirjandusse pole see suurema lainena veel jõudnud.
Ajad on muutunud, moodne naine pole enam nagu mingi Onegini Tatjana, kelle läbikäimine ihaldusväärse mehega piirdus passiivse koketerii, ühe kirjakese ning igavese resignatsiooniga. Pussypower-generatsioonil on, nagu nimigi ähvardavalt kuulutab, rohkem nii pussy’t kui kapower’it. Mis on mõistagi väga vajalik ja ajastuvääriline. Ning meeldib ühtlasi igale enesega toime tulevale mehele.