Valitsuse liikluskomisjon kiitis heaks maanteeameti ettepanek lubada Kose–Mäo valmival 2+2 lõigul katseliselt 120 km/h piirkiirust ning anti ülevaade viimase 12 kuu liiklusolukorrast ja arengutest.
Kose-Mäo neljarajalise tee piirkiiruseks kavandatakse 120 km/h (8)
«Kose–Mäo lähiaastatel valmiva 2+2 lõigu eritasandilised ristumised ja ka ulukite teelt eemal hoidmise lahendused võimaldavad meil teha sellest teelõigust esimese, kus saab sõita suveperioodil kuni 120 km/h,» ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas.
Kui tõsta Kose–Mäo 2+2 lõigul kiirus 110 km/h pealt 120 km/h peale, tähendab see liiklejatele sõiduajas keskmiselt 1,5 minuti suurust võitu. Kiiruse tõstmisega otsustati võtta kasutusele ka täiendavad ohutusnõuded.
Kiiruspiiranguid hakatakse lõigul muutuva teabega liiklusmärkidega muutma. Kiirust alandatakse suvel pimedal ajal, suurema liiklussagedusega ajal ning halbade ilmastikuolude korral. Alla 60 km/h sõitvad sõidukid suunatakse liiklusmärkidega ümber vanale teele.
«Kuna uuele teelõigule tulevad muutuva teabega liiklusmärgid, siis saame vastavalt liiklusoludele reaalajas piirkiiruseid muuta. Suurem kiirus paneb liiklejatele suurema vastutuse ohutuse tagamisel. Sellest saab ühtlasi ka kogemus, mis näitab kas ja kuidas teha tulevikus lisainvesteeringuid teiste neljarajaliste lõikude kiiruse tõstmiseks,» lisas Aas.
Maanteeamet andis liikluskomisjonis ülevaate viimase 12 kuu jooksul 2019. aasta aprillist 2020. aasta märtsini toimunud õnnetustest. Sel perioodil toimus Eestis 1414 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 53 ja sai vigastada 1706 inimest. Võrreldes eelmise aasta sama perioodi seisuga kahanes liiklusõnnetuste arv neli protsenti, vigastuste arv seitse protsenti ja hukkunute arv 23 protsenti.
Joobes juhtide osalusel toimus viimase kolme kuu jooksul 26 liiklusõnnetust, neis sai vigastada 31 ja hukkus 4 inimest. Eelmise aasta sama perioodi jooksul põhjustasid joobes juhid 16 liiklusõnnetust, milles sai vigastada 20 ja hukkus üks inimene.
«Kahjuks on liikluses märkimisväärselt rohkem õnnetusi põhjustanud joobes juhid. Need numbrid on muret tekitavad ning kinnitavad veel kord, et lisaks karistamisele vajame ka muid hoobasid rikkujate mõjutamiseks. Loodan, et veapunktisüsteemi ja erinevate toetavate tegevustega saab riik seda probleemi natukenegi lahendada. Sellegipoolest peaksid endiselt sõbrad ja lähedased takistama joobes inimest rooli minemast ning toetama neid kasvõi takso tellimise või öömaja pakkumisega,» lausus Aas.
Lisaks räägiti aastateks 2016–2025 loodud liiklusohutusprogrammi elluviimisest möödunud aastal ning anti ülevaade 2+2, 2+1, ja 1+1 sõidurajaga teelõikudel toimunud õnnetustest.