Roheliste Tallinna juhatus soovib, et Tallinna linnavalitsus annaks piirangute leevendamisega varasemast suurema osa tänavaruumist kasvõi ajutiselt jalgratturitele, nii nagu seda Pariisis juba tehtud on.
Rohelised pakuvad Pariisi jalgrattakorraldust Tallinnale eeskujuks
«Prantsusmaa pealinn Pariis on teatanud, et karantiini ajal on sõiduteedest ümber tehtud 650 kilomeetrit rattateid. Kõik selle nimel, et hoida linnaelanike tervist,» ütles BNS-ile Piret Räni Roheliste Tallinna juhatusest.
«Jalgratastel liigeldes on lihtsam hoida end teiste inimestega samasse õhuruumi sattumast ning ka linnaõhk püsib autoteede vähendamisel puhtam, seega hingamisteedele parem,» selgitas Räni. «Ka Tallinn võiks kesklinnas autode liiklust hõrendada. Mis sai paljudele meeldinud Peatänava projektist, mille tegijad väga põhjalikult linnaruumi analüüsisid? Või veelgi enam Tallinna volikogus heakskiidu saanud jalgrattastrateegiast? Ehk saaks seda praegu kasutada kriisiunest väljumise strateegiana?»
Eestimaa Roheliste liidri Züleyxa Izmailova sõnul taastub Tallinnas sõiduautode liiklus tasapisi ja tänavasüsteemi suvist umbejooksmist ei pea kartma. Kui väga vaja, võib sügisel olukorda hinnates rattarajad taas sõiduautodele loovutada.
«Juba eriolukorra kehtestamisel oli tänavatel näha rohkem jalgratastega liikujaid. Autodest tühjad tänavad andsid inimestele hea ettekujutuse, milline potentsiaal meie linnal keskkonnasõbralikuks saamisel päriselt on,» ütles Izmailova. «Nüüd oleks vaja märgistada laiematel magistraalidel ühe sõiduraja laiused jalgrattateed, et pärast eriolukorra lõppu ratturite massid Tallinnasse turvalisemalt ära mahuksid ja ei tekiks liiklusohtlikke olukordi jalakäijatega.»