Muutused on ka keskkonnale kurnavalt mõjuvas turisminduses ja lennunduses. Suure tõenäosusega ei taastu see sektor lähemal ajal samas mahus, kui üldse. Esiteks ei saa praegu kuhugi lennata. Teiseks on reisimine üks esimesi kuluartikleid, mida leibkonnad piiravad. Kolmandaks on inimesed leidnud, et suure osa koosolekutest saabki elektrooniliselt pidada.
Arvestades, et piloodid kogu maailmas pole juba üle kuu aja peaaegu üldse lennanud (v.a maskiveod), siis väga ei kipu ka pardale. Võimalik, et sellises mahus lendamist meenutavad järeltulevad põlved kui mingit ajastule iseloomulikku veidrust.
Lennunduse aeglane taastumine ei ole kindlasti hea uudis kütusemüüjatele, sest endist tootmismahtu ei pruugita vajada. Ometigi peab puurtornide toodang kuhugi minema, sest tootmist sulgeda on samuti kulukas.
Oleme jõudnud täiesti erakordsesse seisu, kus toornafta hind on USAs langenud miinustesse ja selle võtmise eest makstakse peale. Ometigi pidavat kõik anumad juba täis olema ning on võimalus, et mõni «leidlik» võtab raha ja valab nafta loodusesse. Samuti ei pruugi olla võimatu «õnnetus» mõnel puurtornil.
Toornafta hinna jälgimine ei aita meil siiski ajastada hetke, mil tanklasse odava kütuse järele sõita. Tegemist on ikkagi toornafta hinnaga, millele lisanduvad nii tootmise kui ka transpordikulud. Siiski mõjub meie tanklate naabritest kallim hind jaburana.
Oluline pole see, kas Veneetsia kanalites on praegu vesi puhas, vaid see, kas praeguseid kavandatavaid suuri riiklikke investeeringuid suunatakse keskkonnasõbralikesse uutesse lahendustesse või lihtsalt vana põletamismajanduse uuesti käima panemisse.