Rail Balticu arendamiseks vajaliku Ülemiste piirkonna raudteetaristu projekteerimisleping sõlmiti ühispakkumise teinud ettevõtetega OÜ Reaalprojekt ja OÜ AllSpark.
Rail Baltic Estonia sõlmis lepingu Ülemiste raudteetaristu projekteerimiseks
Projekteerimisega seotud vajalikud keskkonnauuringud teeb OÜ Hendrikson & Ko.
«Ülemiste piirkonnas käib paralleelselt kaks Rail Balticu arendamisega seotud olulist projekteerimistegevust – RB Ülemiste ühisterminali projekteerimine ja nüüdsest ka Ülemiste raudteeinfrastruktuuri projekteerimine, mille alusel läheb tänane raudteetaristu ümberehitamisele,» lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.
Grünbergi sõnul on OÜga Reaalprojekt sõlmitud lepingu eesmärgiks saada parim lahendus Ülemiste raudtee rekonstrueerimiseks, mis võimaldaks muuhulgas teha Rail Balticu 1435 mm raudtee ja Eesti Raudtee 1520 mm raudtee raamesse kuuluvate ehitiste kohta investeerimisotsused ning need ka tulevikus ellu viia.
«Tegemist on Eesti mõistes ainulaadse ning huvitava väljakutsega, mille teostamiseks kaasame raudteespetsialiste nii Eestist kui välismaalt. Ülemiste ühisterminal ja raudteetaristu on Rail Balticu alguspunkt, mida võiks ajaloo kontekstis võrrelda üle sajandi tagasi rajatud Balti jaamaga,» ütles OÜ Reaalprojekt projekteerimisjuht Guido Laagus.
Ülemiste raudteetaristu rekonstrueerimise projekt peaks valmima 2021. aasta teises pooles, misjärel asutakse hankima ehitustöid. Sõlmitud lepingu alusel lahendatakse muuhulgas Ülemiste jaama rööbastiku skeem, projekteeritakse raudtee pealisehitis, samuti raudteeinfrastruktuuri objektide juurdepääsuteed, hooldusteed, 1520 mm raudtee osas side- ja turvangusüsteemid, tehnovõrgud ning etapilisest ehitamisest tulenevad ajutised juurdepääsuteed ja rajatised.
Projekteerimistööde maksumus on 1 484 810 eurot, millest 85 protsenti finantseeritakse Euroopa Ühendamise rahastust.