Eesti Muna OÜ juhatuse liikme Ats Alberti sõnul oli märts Lõuna-Eesti munatootjale kiire – nõudlus suurenes juba enne eriolukorra sisseseadmist 12. märtsil, sest jaeketid varusid kaupa. „Kiidan meie töötajaid, kes on hiigeltellimustega hästi hakkama saanud ja pikki vahetusi teinud,” sõnas ta.
Nüüdseks on tellimine stabiliseerunud, kuid siiski tavapärasest aktiivsem: oluline osa selles on valgetel Muna Liisa pühadekarbis munadel, mille saatmist alustati eelmisel nädalal.
Ka Eesti suurima mahemunatootja, osaühingu Äntu mõis juhatuse liige Lauri Bobrovski märkas märtsi teises pooles nõudluse kasvu viiendiku võrra. Kuna Kikerikii kaubamärgi all müüakse pruune mune, ei ole selle põhjus lihavõttepühad.
arbi- ja söödavaru, et tuleksime toime, kui läheb veel keerulisemaks.
Kriis toob muudatusi
125 000 kanakohaga Eesti Muna OÜ kliendid on peamiselt jaeketid, mistõttu HoReCa sektori kadumine mõjutas neid vähem. „Komplekteeritud tellimused antakse autodele üle kontaktivabalt. Oleme ka suurendanud karbi- ja söödavaru, et tuleksime toime, kui läheb veel keerulisemaks,” kõneles Ats Albert.
Mida eriolukorra jätkumine tähendab 15 000 kanakohaga mahetootjale? „Lisaks teadlikkusele sõltub ostuotsus rahakotist ja meie toode on selles osas tundlikum,” arutles Lauri Bobrovski. Nagu teisedki tootjad on ta veendunud, et turgu ootavad ees muudatused ja kodumaise mahemuna nõudluse kasv on selle märk.
Eestis tarbitavatest munadest on vaid pooled kodumaised. OÜ Sanlind juhi Andres Puksovi sõnul on kaalukas osa välisriikide hiigeltootmistel, mis Eestis omamärgitoodete hankeid odavama hinna tõttu võidavad.