Tallinnas Hundipea sadamas ootab jäisemaid olusid jäälõhkuja, mis saabus Eestisse kolmapäeval Norrast ja mille 90-päevase kasutamise eest peab riik maksma 3,42 miljonit eurot.
Norrast saabunud kallis jäämurdja ootab sadamas tööd
Kuigi ilmaolud on leebed ning jääga pole sel talvel laevadel probleeme tekkinud, jõudis Eestisse äsja uus jäämurdja Vidar Viking, mis on algselt tulema pidanud Tor Vikingi sõsarlaev.
Nimelt sõlmis veeteede amet novembris lepingu Norra firmaga Trans Viking Icebreaking & Offshore AS Soome lahele lisajäämurdja prahtimiseks jäämurdeperioodiks 2011/2012. Lisajäämurdja on planeeritud jäämurdeteenuse osutamiseks Soome lahel paralleelselt jäämurdjaga Tarmo.
Miks on meile praegustes oludes jäämurdjat vaja?
«Laev tuleb prahtida ette, sest kõige raskemate jääolude ajal ei ole vabu jäämurdjaid lihtsalt enam kuskilt võimalik leida,» seletas veeteede ameti avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus. «Vaid 48 aasta vanuse jäämurdja Tarmoga on väga keeruline tagada rahuldav jäämurdeteenuse osutamine Soome lahel, samuti ei piisa ainult ühest jäämurdjast Soome lahe sadamate teenindamiseks.»
Lõhmus lisas, et 3,42 miljoni euro eest on jäämurdja 90 päevaks Eesti riigi käsutuses, kuid töö tegemisel lisandub sellele summale kütusehind vastavalt tegelikule kulule.
«See on minimaalne hind, et olla valmis sujuva talvise navigatsiooni tagamiseks, sõltumata sellest, milliseks kujunevad talveolud,» rääkis Lõhmus. Praegu on laev ootel Tallinnas Hundipea sadamas.