Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Väiketootja plaanib kriisist tugevamana väljuda

Copy
Kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja kuigi Matsimoka enda poed jäävad kaubanduskeskustes avatuks, ei osata prognoosida, kui palju rahvast neisse käima jääb. Seetõttu on kiirelt tegutsetud e-võimaluste arendamisega.
Kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja kuigi Matsimoka enda poed jäävad kaubanduskeskustes avatuks, ei osata prognoosida, kui palju rahvast neisse käima jääb. Seetõttu on kiirelt tegutsetud e-võimaluste arendamisega. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Lääne-Virumaa lihatoodete tootja Matsimoka võttis eesmärgi väljuda kriisist tugevamana kui enne. Praegune tootmismahu kasv toetab nende eesmärki. Vaid kaks nädalat tagasi alanud ühisrahastuskampaania ei edene aga loodetud mahus.

„See ongi praegu tagaplaanile jäänud, tähtis ikka, et olukord laheneks ja Eesti kriisist välja tuleks,” rääkis Matsimoka tegevjuht Jan Inno. Ettevõte ei jää aga riigi abi ootama, vaid püüab areneda ja ise hakkama saada.

Kui esmalt müüs Matsimoka oma lihatooteid peamiselt enda müügilettidelt, siis läinud aasta algul alustati ka jaekettidesse sisenemist. Nüüdseks moodustab ketimüük 40% kogu ettevõtte müügist. „Nüüd, kriisiajal, on toidupoodides kõikide toodete müük kasvanud ja enda poodides langenud. Püüame suurendada toodete hulka ja ka kaupluste hulka, ent see pole praegu väga lihtne,” sõnas Inno.

Samas on müük kogu aeg hoogu juurde saanud, viimase aja sündmuste raames on kasv oodatust suurem. Käesolevaks aastaks oli Matsimoka plaaninud 30% müügikasvu ning Inno usub, et hoolimata kõigest on see võimalik.

Näiteks ootamatu huvi Matsimoka pasteedi vastu. „Tellimused plahvatasid, me ei saanud aru, mis toimub, ent siis avastasime, et pasteet on Fitlapi toitumiskavas,” rääkis tegevjuht, kuidas vahel võivad asjad iseenesest juhtuda.

Tagasi üles