Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Transpordifirmad pole eelmisestki kriisist kosunud

Copy
Transpordifirma juht Toomas Rehe usub, et koroonaviiruse mõjul jääb tööd ja leiba mõneks ajaks vähemaks ja koormate ootamist on tavalisest rohkem. „Aga elame sellegi hullu aja üle.”
Transpordifirma juht Toomas Rehe usub, et koroonaviiruse mõjul jääb tööd ja leiba mõneks ajaks vähemaks ja koormate ootamist on tavalisest rohkem. „Aga elame sellegi hullu aja üle.” Foto: Toomas Salda

"Olukord muutub iga tunniga,” iseloomustas transpordisektori seisu Audrus tegutseva OÜ Rehetrans juht Toomas Rehe.

Kaubaveod peaks normaalse elukorralduse tagamiseks toimima, aga siingi on vastuolusid. „Kui autojuht tuleb Taanist koormaga Eestisse ja peaks siit uue laadungiga jälle piiri taha suunduma, siis hetkeinfo kohaselt tuleb tal hoopis karantiini jääda,” rääkis Rehe nädala eest. „Lahendus ongi autosid ja mehi, kes sõidavad Soomes, Rootsis ja Taanis, mitte koju võtta. Aga kui tulevad uued korraldused, eks siis tuleb kuidagi teisiti hakkama saada.”

Segased ja kiiret otsustamist nõudvad ajad ei ole aga mehe meeleolu rikkunud, just enne jutuajamist oli ta naasnud Valgeranna golfirajalt ja täis reibast energiat. Valmis selleks, et vajadusel käigu pealt reageerida.

Ei ole lihtne leib

22 aastat tagasi asutatud Rehetransi tekkelugu on tavapärane. Toomas Rehe oli 1983. aastast palgaline pikamaasõitja. „Üheksakümnendate alguses tekkis Soomes palju tööd. Nägin, et targem oleks töötada endale, mitte teistele,” meenutas mees.

Nii hakkaski ta esialgu FIEks, sest Soome sõideti Venemaa kaudu, kus oli keerulise bürokraatia tõttu lihtsam sõita veokiga, mille omanik on autojuht ise. „Muidu oleksid sealsed võimuesindajad saanud nokkida: volitus, tempel või allkiri pole äkki õige. Tollaste miilitsate peaeesmärk ei olnud korra hoidmine, vaid altkäemaksu küsimine,” rääkis Rehe. „Kui kuskilt sai kinni hakata, oli peavalu palju, kuni auto arestimiseni välja. Kui kõik oli enda nime peal, oli probleeme palju vähem.”

Osaühingu asutamiseni jõudis ta enam kui kaks aastakümmet tagasi, sest sel moel sai lahku lüüa era- ja ärielu.

Tagasi üles