Majanduse võib pääasta e-kaubandus, kirjutab Omniva juhatuse liige ja pakiäri juht Andre Veskimeister.
Andre Veskimeister: e-kaubandus kui majanduse päästerõngas (2)
Ikka kipub olema nii, et kui kusagil sulgub uks, siis avaneb aken. Keerulised ajad majanduses seavad praegu äridele enneolematuid väljakutseid. Õnneks leidub Eestis hulganisti tublisid tegijaid, kes suudavad raske olukorraga kohaneda ning oma müügi e-kanalisse suunata. Lisaks ellujäämisele võib kogu toimuva keskel avastada, et mõnikord on aken hoopis suurem kui uks.
Hiina e-kaubanduse buumi juured ulatuvad just 2003. aastal Hiinas aset leidnud SARSi-epideemiani. Kõigile tuntud AliBaba tegeles enne seda peamiselt Hiina-Ameerika-suunalise business to business-kaubavahendusega, teisel gigandil JD.com’il oli väike kett elektroonikapoode. Kriisiolukorras, kus füüsilised kauplused suleti ja kauba tarneahelad katkesid, nähti aga võimalust ning keskenduti oma äritegevuses alles lapsekingades e-kanalites müümisele. Vaid paari aastaga kasvas mõlemast oma sektori turuliider.