Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

IRL: üritame kõnetada 25 protsenti valijatest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Indrek Sammal

Isamaa ja Res Publica Liidu peasekretäri Priit Sibula sõnul püüab erakond meelitada enda poole kuskil veerandit valijaskonnast, TNS Emori statistikast ilmnenud toetuse langust kõrgharitute seas ta märkimisväärselt suureks ei pea.

«Erakonna reiting on IRLile oluline, kuid pideva reitingutõusu tagaajamise asemel on esmajärguline tegeleda Eesti riigile oluliste teemadega, milleks on täna eelkõige rahvastiku- ja hariduspoliitika,» kommenteeris Sibul partei populaarsust

«Meile on tähtis, et suudaksime erinevates valdkondades välja pakkuda uusi lahendusi ja oma senipakutud ideed teoks teha. Usun, et konservatiivse maailmavaate kandepind on Eestis 25 protsenti ning meie ülesanne on neid inimesi kõnetada.»

See, et IRLi toetus on püsinud stabiilne kõikides valdkondades viimased 3 aastat, näitab, et tema sõnul, et parteil on kindel baasvalijaskond. «Samas on selge, et IRL peab oma kandepinda laiendama.»

IRLi valijatest moodustavad kõige suurema osa kõrgharidusega valijaid, keda on 20 protsenti.

«Kõrgharitute hulgas on meie toetus 3 protsendipunkti enam kui erakonna üldine toetus. Seetõttu on ennatlik rääkida kõrgharidusega inimeste kaugenemisest erakonnast,» leidis Sibul.

«Olgugi, et aasta lõikes on toetus kõrgharidusega inimeste seas 3 protsenti langenud, ei maksa sellest teha ennatlikke järeldusi. Näiteks võivad kõrgharidusega valijad olla äraootaval seisukohal tasuta kõrghariduse kehtestamise osas.»

Tema sõnul on see muutus marginaalne ja jääb suuresti statistilise vea piiridesse.

Kui võrrelda IRLi 2011. ja 2010. aasta reitingut TNS Emori küsitlusstatistikas, on suurim muutus erakonna toetuse kasv põhiharitute seas – 11 protsendilt 16ni. Samal ajal on langenud nende toetus kõrgharitute seas 3 protsendi võrra.
 

Tagasi üles