Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Stoppard katku ajal

„Leopoldstadtis“ on tänapäevaga sarnast ärevust, sest selles jälgitakse Viini juutide saatust 20. sajandil. Selle lausega võikski stereotüüpsema lahenduse puhul kõik näidendi sisu kohta olla öeldud, kuid kuna tegu on Tom Stoppardiga, suudab ta liiga ettenähtavaid rõhutusi vältida.
„Leopoldstadtis“ on tänapäevaga sarnast ärevust, sest selles jälgitakse Viini juutide saatust 20. sajandil. Selle lausega võikski stereotüüpsema lahenduse puhul kõik näidendi sisu kohta olla öeldud, kuid kuna tegu on Tom Stoppardiga, suudab ta liiga ettenähtavaid rõhutusi vältida. Foto: Marc Brenner

Sulgemisootel Londoni teatrimaailma kõneaineks oli Tom Stoppardi „Leopoldstadt“, 17. märtsist on teatrid ka Londonis publikule uksed sulgenud.

Veebruari keskel Londonis toimunud Tom Stoppardi uue näidendi „Leopoldstadt“ esietenduse külaliste nimekiri pakkus palju tööd seltskonnafotograafidele, kuid tegu oli ka sisuliselt väga oodatud sündmusega. Inglise teatri elav legend Tom Stoppard (82) oli mitmes intervjuus teatanud, et „Leopoldstadt“, tema esimene uus näidend üle viie aasta, jääb ühtlasi tema viimaseks suuremaks tööks.

Vaatajatele lubati, et tegu on Stoppardi varasema loominguga võrreldes hulga isiklikumat laadi materjaliga, ning hinnangud on olnud positiivsed, „Leopoldstadt“ on juba nomineeritud Laurence Olivier’ auhinnale aasta parima näidendina.

Tagasi üles