Loomulikult ei toimunud üleminek tühjalt kohalt: eilne esimene e-koolipäev ei oleks olnud võimalik ilma 24 aastat tagasi alustanud Tiigrihüppe programmita, mis varustas koolid arvutitega ja lõi aluse Eesti kuvandile e-riigina. Koolihaldussüsteemile eKool pandi alus 18 aastat tagasi, õppekeskkondi Opiq ja Foxademy hakati arendama kuus aastat tagasi. E-õppe arendusse on panustatud kuhjaga töötunde ja innovatsiooni, üksnes kasutajaid oli kuni eelmise nädalani vähem, kui võinuks.
Nüüd on see kõik ühe hetkega muutunud. E-keskkondade kasutusaktiivsus tõusis eile kuue- kuni kümnekordseks, võrreldes eelmise nädala keskmise koolipäevaga, ning üheaegsete kasutajate hulgad panid proovile riist- ja tarkvara suutlikkuse. Üllatuslikult on kõige suurem muutus selles, et lapsevanemad on üles näidanud enneolematut huvi kasutajakontode avamise vastu.
Küllap tahetakse olla veendunud, et lapsel on kõik vajalikud ligipääsud ja õppevahendid olemas, et ta teaks, mis ja kuidas. Nii saadakse ka ise keskkonnaga tuttavaks, ja et meelelahutusi väljaspool kodu peaaegu pole, võibolla õpitakse lapsega koos rohkemgi kui varem.
Uus olukord on igapäevasest rutiinist välja kiskunud ka õpetajad. Tuleb ju operatiivselt leida viise, kuidas õpet korraldada. On neid, kes annavad tunde otsevideos, on neid, kes istuvad koduarvuti ees ja salvestavad oma seletused koos ekraanipildiga Youtube’i õppevideoteks. Kehalise kasvatuse õpetajad esitavad soovitusi liikumiseks ja spordiks ning lasevad õpilastel päevikut pidada. Mis tahes meetodit kasutada, juhtnööride järgimine ja harjutuste sooritamine jääb laste südametunnistusele.