Mõistagi ei aita kogu olukorrale kaasa naftahinna madalseis ega tõsiasi, et suur osa maailma taastuvenergia tootmise tehnoloogiast valmistatakse Hiinas, kus paljud tehased on epideemia tõttu suletud. MIT Techology Review tõi juba veebruari lõpus välja, et taastuvenergia firmadel on tarneraskusi, mis tõenäoselt vaid süvenevad.
Kui majanduskriisi ületamiseks asutakse toetama fossiilkütuseid, võivad selle tagajärjed kliimale olla kohutavad.
Omaette murelaps on aga rahalistes raskustes lennundussektor, mis on samas ka üks suurematest saastajatest. Reiside ärajätmisest on teatanud paljud maailma suuremad lennufirmad, nagu American Airlines, Lufthansa ja paljud teised.
Rahvusvahelise Õhutranspordi Assotsiatsiooni analüüsi järgi võib lennundus kaotada viiruse tagajärjel 63 kuni 113 miljardit dollarit, mistõttu on ka pea kõik suuremad lennufirmad hakanud lennupileteid odavamalt müüma.
Lennufirmade kriisi sattumine võib aga tähendada, et ettevõtted ei suuda enam vähendada kasvuhoonegaaside heiteid plaanitud mahus. Näiteks on Prantsuse lennuhiid Air France-KLM väljendanud, et võttes arvesse viiruse mõjusid, peaks Euroopa kliimanõuete rakendamise edasi lükkama.
Lisaks on tekkinud surve ka ÜRO Rahvusvahelise Tsiviillennunduse Assotsiatsioonile, kes pidi just märtsis arutama, kuidas jõuda uue süsinikuneutraalsuseni. Põhimõtteliselt tahetakse lennundussektorile peale panna kohustus, et nad kompenseeriksid oma lisanduvad emissioonid, rahastades tegevusi, mis neelavad atmosfäärist süsihappegaasi.
Niigi hinge vaakuvale tööstussektorile uusi piiranguid ja rahalisi kohustusi praegu kehtestada pole tõenäoselt plaanis.
Kuid nagu ütles The New York Timesile ÜRO Rahvusvaheliste Suhete Nõukogu naftaekspert Amy Myers Jaffe, võib viirusega kaasneda ka positiivseid struktuurimuutusi. Lootus rajaneb sellel, et pikad kodust töötamise ja videokonverentside pidamise perioodid muudavad inimeste ja firmade käitumismustreid. Näiteks kui väiksem liikuvus inimestele sisse harjub, võib see omakorda vähendada ülemaailmset naftaturu nõudlust ja nii ka emissioone. Välistatud pole, et tänu madalatele hindadele keskenduvad naftafirmad oma edasistes investeeringutes väiksema kliimamõjuga ja stabiilsemale taastuvenergiale.
Rahvusvahelise Õhutranspordi Assotsiatsiooni analüüsi järgi võib lennundus kaotada viiruse tagajärjel 63 kuni 113 miljardit dollarit.
Lootust pakub juba eespool mainitud rohetehnoloogiate soosimine. Kui majanduskriisi ületamiseks asutakse toetama fossiilkütuseid, võivad selle tagajärjed kliimale olla kohutavad, kuid samade summade suunamine taastuvenergiasse tooks kaasa sootuks paremaid muutusi. Lisaks võivad madalad naftahinnad anda riikidele võimaluse vähendada praegu fossiilkütustele makstavaid subsiidiume.
Lõpuks aga sõltub kõik ikkagi inimeste endi reaktsioonist ja oskusest ühise ohustaja vastu tegutseda. Nagu kirjutas Rahvusvahelise Keskkonna- ja Arenguinstituudi direktor Andrew Norton, võib koroonakriis tuua nähtavale globaalsed sidemed, mille abil võiks muutuda võimalikuks ka kliimakriisi lahendamine.