Taas kord tuleb tõdeda, et võtta riiulist kaks sajandit vana romaan ja teha selle järgi film lõpeb pigem altminekuga. Vaatad seda linateost nagu muuseumieksponaati – distantsilt ja kiretult.
Tellijale
Priit Pullerits: kuidas klassika ekraniseering jälle verest tühjaks jooksis
Inglise kirjaniku Jane Austeni samanimelise romaani ainetel vändatud «Emma» tuletas pärast ligi kahe ja veerand tunni pikkuse seansi lõppu kummalisel kombel meelde kümme aastat tagasi menuromaani «Söö, palveta, armasta» järgi tehtud samanimelist filmi, milles peaosa mängis kuulus Julia Roberts.
Asi pole selles, et nii nagu Robertsil on tähelepanuväärselt lai suu, on «Emma» peaosalist Emma Woodhouse’i mänginud Anya Taylor-Joyl silmad, mis asuvad teineteisest märkimisväärselt kaugel. Asi on selles, et nii nagu jättis sügavalt ükskõikseks, mis saab Robertsi mängitud Liz Gilbertist, iseenda otsinguil maailma siirdunud lahutatud naisest, ei suuda oma saatusele kaasa elama panna ka Taylor-Joy kehastatud Emma.