Teiseks eriolukorras lubatavaks erimeetmeks on vallasasja sundvõõrandamine. Näiteks nendesamade kaitseülikondade puuduse korral saaks kaitsevahendeid sundkorras võõrandada nendelt haiglatelt, kus sellise kaitseriietuse järele antud olukorras tegelikult vajadus puudub.
Kolmanda meetmena oleks siis lubatav ka asja sundkasutus. Näiteks kui osutuks, et haiglates pole enam piisavalt ruumi haigestunute paigutamiseks, siis saaks sundkorras võtta kasutusele mõne spordiklubi saalid vms.
Neljas ja kõige tõenäolisemalt SARS-CoV-2 viiruse tõrjumise eriolukorras kasutusele tulla võiv meede oleks viibimiskeeld ning muud liikumisvabaduse piirangud. Viibimiskeeldu saab põhimõtteliselt kohaldada ka korrakaitseseaduse alusel ilma eriolukorda välja kuulutamata, aga korrakaitseseaduse alusel saaks see toimuda rohkem üksikjuhtude jaoks ja mitte tervel Eesti territooriumil korraga.
Viies meede oleks avalike koosolekute ja avalike ürituste pidamise piirang. See oleks võinud eriolukorra väljakuulutamisel näiteks käiku minna Tondiraba jäähallis tänaseks välja kuulutatud suure Filipp Kirkorovi kontserdi ärajätmiseks.
Lisaks saaks eriolukorra väljakuulutamisel kohustada elutähtsa teenuse osutajaid osutama hädaolukorra lahendamiseks vajalikku teenust või piirama selleks mõne teenuse osutamist. Sellisteks teenusteks, mida saab kohustada osutama või keelata osutamast on mobiiltelefoniteenus, andmesideteenus, elektrooniline isikutuvastamine ja digitaalne allkirjastamine, telefoniteenus, elektriga varustamine, maagaasiga varustamine, vedelkütusega varustamine, veega varustamine ja kanalisatsioon jne.
Kui eriolukorras viibimiskeelu järgimise tagamine (või mõne muu probleemi lahendamine) muude vahenditega ei õnnestu, siis on vajadusel võimalik eriolukorra lahendamisele kaasata ka kaitseväge ja kaitseliitu.