Kõige selle keskel tuleb ka ise kinni pidada karmist hügieenist, et koroonaviirus Chemi-Pharmi ei jõuaks. Tühistatud on kõik välisvisiidid ja konverentside külastused. Palgatud on isegi eraldi koristaja, kes käib mitu korda päevas üle kõik kriitilisemad kohad. «Julgen öelda, et see on meie ettevõttele erakorraline aeg ja midagi sellist pole kunagi varem olnud,» resümeeris Oltjer.
Herkulad huugama
Suur sagimine käib ka Eesti toidutööstustes. Kuivainete tootja Veski Mati kaubamärgi taha koondunud Balti Veski ASi müük on pärast koroonaviiruse suuremat levikut kasvanud 10–15 protsenti. Firma juht Lauri Politanov (pildil) ütles, et suuremate jaekaupluste hulgas on ärevust selgelt tunda. Antakse mõista, et tellimuste hulk võib peagi kõvasti kasvada. «Valitseb suur ennustamatus,» tunnistas Politanov.
Jahutootja Tartu Mill ASi müük on viimastel nädalatel kasvanud lausa 20–25 protsenti. Peamiselt tellitakse kaua säilivaid kuivaineid, nagu makaronid, tatar, riis ja kaerahelbed. Neid inimesed viirusehirmus varuvad. Kui karantiin välja kuulutatakse, siis vähemalt on, mida hamba alla panna. Kuna nõudlus on kasvanud, tegi Tartu Mill makaronide ja kaerahelveste tootmises muudatusi, et efektiivsust suurendada, selgitas firma müügidirektor Sten Vendel.
Vendel ütles, et praegu üritavad nad oma klientidesse ja partneritesse rahu süstida. «Oleme ise klientide poole pöördunud, et paanikat ja tublisti suuremaid tellimusi vältida,» märkis ta. Kuidas kasvanud nõudlus Tartu Milli käibe- ja kasumiarvudes kajastub, ei oska Vendel veel öelda. «Tuleviku suhtes on praegu palju küsimärke. Samas oleme seisukohal, et viiruse taandudes nende tootegruppide müük kindlasti ka väheneb.»