Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
/nginx/o/2020/03/11/13001569t1hd798.jpg)
Kui meie siin Eestis arvame Hiinast tuleva kauba suuresti pahnaks ja oletame, et seal maal ei teata kvaliteedist midagi, siis meie piimatööstuste kogemus ütleb, et Hiina turule pääsemise kvaliteedinõuded on üliranged ja nende täitmine eeldaks nii mahukaid investeeringuid, et tihtilugu osutub eksport sinna ebamõistlikult kalliks.
Hiina turg on siinsetele piimatootjaile avatud kolm aastat ja Hiina vastavasse registrisse on kantud viis Eesti piimakäitlemisettevõtet. Seni on ekspordivõimalust kasutanud vaid E-Piim.
E-Piima juhatuse esimees Jaanus Murakas tõdes, et Aasia riikide kvaliteedinõuded toidule on hoopis rangemad kui Euroopa Liidus. „See oli väga suur vaev,” ütles ta Hiina turule jõudmise protsessi kirjeldades.