Üks levinud definitsioone kultuuri kohta on, et see on mittegeneetiline pärilikkus, see, mida ei pärita bioloogiliselt, vaid näiteks õpetamise teel.
Mihkel Kunnus: uue toimetaja tere (4)
Siin pole raske näha, kui keskne on hariduse roll kultuuris. Kõige avaramas tähenduses need mõisted vaat et kattuvad. Vastse toimetajana olen kokku pannud oma esimesed Meie Eesti haridus- ja teadusküljed, millest peaks paistma maailmavaade ja arutlustasand, millest lähtun ja mille üle kutsun edaspidi polemiseerima.
Niisiis, kuigi praegu on kombeks nõrkemiseni jutlustada loovusest, teeb inimese liigina nii eriliseks tema erakordne õpetamis- ja õppimisvõime. Tõelist loovust esineb haruharva mõnel üksikul isendil, aga kui midagi on leiutatud, hakkavad liigikaaslased seda erakordselt tõhusalt matkima. Võtke või jalgratta leiutamine ehk miski, mida kõnekäänd omapäi korrata ei soovita. Tegu on võrratu leiutisega, imelihtsa seadeldisega, mis võimaldab lisaenergiaallikat kasutamata hüppeliselt suurendada inimese liikumiskiirust ja -ulatust. Ometi on see väga hiline leiutis. Jalgratas enam-vähem praegusel kujul loodi 19. sajandi lõpul. See on hilisem kui sisepõlemis-, elektri- või aurumootor. Rongid ja laevad on sellest vanemad. Ometi on see imelihtne: korra näinuna on seda võimalik õige lihtsalt järele teha, matkida. Ja matkimine on üks olulisemaid õppimisviise.