Tänavu oli 8. märts pühapäeval, nagu ka 1914. aastal, mil naised marssisid valimisõiguse eest Saksamaal ja Londonis. Mõni aasta hiljem, 8. märtsil 1917, täitsid Petrogradi ketrusvabrikute naistöölised linna tänavad rahumeelse meeleavaldusega, nõudes rahu ja leiba. Sellest kasvas välja veebruarirevolutsioon ja kõik, mis sellele järgnes. Revolutsiooni järel kuulutas Lenin 8. märtsi riiklikuks tähtpäevaks, kuid alles 1965. aastal muudeti see töövabaks pühaks.
Kuni 60ndate lõpuni tähistati naistepäeva põhiliselt vaid kommunistlikus blokis, seejärel taaselustasid feministid selle lääneriikides, laiendades päeva tähenduse algupäraselt valimisõiguse temaatikalt võitlusele võrdsete õiguste ja lastetoetuste eest ning palgalõhe ja naistevastase vägivalla vastu.
Tänapäeval tähistatakse naistepäeva väga erinevalt. Guardiani naistepäevaülevaates esitatakse fotosid rahvarohketest naiste meeleavaldustest võrdsete õiguste eest islami kultuuritaustaga maades. Kõrgõzstanis pidi sekkuma politsei, et kaitsta naisi maskides ja rahvusmütsides vastuaktivistide eest. On pilte aktsioonidest, kus naised avaldasid koos ametiühingutega meelt õiglase palga eest, on pilte, kus käputäis paljaste rindade ja täiskirjutatud ülakehaga naisaktiviste nõuab oma õigust.
JUHTMÕTE
Emadus on oluline ja suur osa naiste eneseteostusest, kuid saab tänapäeval tunduvalt vähem tähelepanu kui naiste töö ja karjääriga seonduv.
Endistes sotsialismimaades on naistepäeva tähistamine pidulikum ja vähem poliitiline, ilmselt pikaajalise nõukogude traditsiooni mõjul. Venemaal näiteks marssisid mehed naisi ülistavate plakatitega, Moskvas oli võidujooks, kus mehed spurtisid, tulbikimbud pihus. Eesti, mis on ajalooliselt saanud mõjutusi nii idast kui ka läänest, püüab leida kuldset keskteed. Ka meil kingiti lilli ja kiideti naisi nagu mujal endises idablokis.