Linnavalitsus mõtleb tasapisi Haabersti ringristmiku asemele eritasandilise liiklussõlme rajamisele, kuid lähemate aastate esimeseks prioriteediks on siiski Lasnamäe kiirtrammi väljaehitamine, mille tõttu lükkub edasi ka Põhjaväila rajamise algus.
Linn hakkab Põhjaväilaga tegelema pärast Lasnamäe kiirtrammiliini valmimist
See selgus abilinnapea Kalle Klandorfi vastusest linnavolikogu liikme Kalev Kallemetsa arupärimisele. Kallemets soovis muu hulgas teada, kui kaugel on Haabersti ringristmiku ümberehituse planeerimine.
«Käesoleval ajal on linna teedeehituslikuks prioriteediks Ülemiste ristmiku rekonstrueerimine, kus lepingu kohaselt on tööde lõpetamise tähtaeg 2013. aasta oktoobris. Kui majandus- ja kommunikatsiooniministeerium leiab võimaluse toetada ELi fondidest Haabersti ringristmiku rekonstrueerimist eritasandiliseks ristmikuks, on linn suuteline alates 2014. aastast kaasfinantseerima nimetatud ehitust,» vastas Klandorf.
Klandorfi kinnitusel on Tallinn informeerinud ministeeriumi, et Tallinna ja selle lähiümbruse autoliikluse kasvust tingitud ristmike läbilaskvuse üheks suurimaks probleemiks on Haabersti ringristmik, samas ummikute tekkimise peamiseks põhjuseks võib pidada väljastpoolt linna saabuvat autotransporti. Haabersti ringristmiku rekonstrueerimine eritasandiliseks ristmikuks koos Rannamõisa tee ja Paldiski maantee laiendamisega on teedeehituse objektidest linna prioriteediks, mille rakendamist ELi toetuse kaasabil on linn palunud kaaluda tulevasel programmiperioodil.
Niinimetatud Russalka ristmiku väljaehitamisele eelistab linnavalitsus aga Lasnamäe ja kesklinna vahet sõitvat kiirtrammi. «Inimsõbraliku linnakeskkonna kujunemiseks peab transpordi infrastruktuuri arendamisel eelisareng kalduma ühistranspordi kasuks. Sellest lähtuvalt eelistab linn Russalka ristmiku arendamise ees projekti «Tallinna tramm» esimese ehitusjärgu elluviimist trassil Lasnamäe-linnakeskus. Trammiliini valmimine pakuks ühele kolmandikule linna elanikkonnast kiire, mugava ja keskkonnasõbraliku ning suure veovõimega ühistranspordi kasutuse elukohast kesklinna,» vastas Klandorf Kallemetsale.
«Lasnamäe trammiliin rahuldaks ühtlasi linna tagamaalt idasuunaliselt liikuvate elanike liikumisvajadusi, mis vähendaks liiklusvoogu Lasnamäelt läbi Russalka ristmiku kesklinna. Arvestades asjaoluga, et transiidikoridorina on Põhjaväila taristu rekonstrueerimine oluline eelkõige Tallinna Sadama jaoks, peab linn vajalikuks kaaluda projekti elluviimist koostöös Tallinna Sadamaga,» selgitas abilinnapea.