Valitsev autoralli maailmameister Ott Tänak ütles mootorispordiportaali Autosport.com veergudel, et sai Monte Carlo rallil väga hea õppetunni ja peab edaspidi keskenduma rohkem kui kunagi varem.
Ott Tänak: peame keskenduma rohkem kui kunagi varem
Tänak tegi Hyundai-debüüdil Monte Carlo ralli neljandal kiiruskatsel hirmuäratava avarii ja katkestas. Punkte maailmameister ei teeninud. Vigade parandus tuleb teha Rootsi rallil, kus eelmisel aastal saavutas Tänak esimese võidu Toyotaga.
Rootsi rallil stardib eestlane võistlejate rivi tagantotsast, mis üldjuhul on lumeralli puhul hea stardipositsioon, kuid seekordne etapp tuleb kõigi eelduste järgi erinev, sest sealsed teeolud on kaugel traditsioonilisest lumerallist.
Karjääri ühe raskeima avarii üle elanud Eesti ralliäss tunneb end hästi. «Enesetunne on läinud iga päevaga aina paremaks,» sõnas Tänak. «Saime hooaja avaetapil väga hea õppetunni ning nüüd oleme teadlikud, et iga kord, kui peame sõitma uuel teelõigul, peame keskenduma rohkem kui kunagi varem,» lisas ta.
Meie jaoks on oluline mõned punktid tagasi saada ja minna samm-sammult paremaks.
valitsev autoralli maailmameister Ott Tänak
Rootsi ralli mullune võitja on ootusärevil. «Rootsis sõitmine on alati väga eriline, eriti siis, kui seal on külmad ja jäised tingimused. Pidamine piikrehvidega on maksimaalne ja annab suurepärase tunde,» lausus Tänak. «Meie jaoks on oluline mõned punktid tagasi saada ja minna samm-sammult paremaks. See on meie esimene kord Hyundaiga sellistel teedel sõita, kuid loodan, et suudame saavutada hea tulemuse.»
Tänaku meeskonnakaaslane, MM-sarja üldliider Thierry Neuville ootab palju lund. «Rootsi ralli seisukohast oleks ideaalne, kui seal oleksid suured lumevallid ja jäised teed, sel juhul saaksime täiskiirusel sõita. Praegu seal nii palju lund pole. Kui tee oleks korralikult jääs, oleks hea pidamine. Meie rehvid on kitsad ja seepärast ei toimi need samamoodi nagu kruusakatsetel,» ütles belglane. «Kui lund ei saja, tuleb sellest aeglane ralli. See ei ole eriti põnev,» lisas ta.
Rootsi ralli toimub 13.–16. veebruarini, kavas on 11 kiiruskatset kogupikkusega 171,64 km. Viis kiiruskatset on otsepildis nähtavad Postimehe ja Kanal 2 vahendusel.