Romaani keskmes on neljakümneaastane Eleanor, kes seisab teelahkmel: töö allakäivas ajalehes pole tema jaoks end mitte lihtsalt ammendanud, vaid kunagise kallima saamine uueks peatoimetajaks muudab olukorra ebamugavaks, samas ei tundu nii-öelda kirjanikuks hakkamine (kuidas üldse keegi hakkab Eestis – või mujalgi – kirjanikuks?) peategelasele samuti sammuna, mille ta julgeks lihtsalt nii ette võtta.
Lahendus seisneb – nagu sageli – välismaale minekus. Selleks annab hea ettekäände soov teha intervjuu ühe salapärase Iisraeli guruga, kelle kultus paistab keskenduvat loovkirjutamisega seotud meditatsioonile.
Nõnda hargneb „Lubaduste lennuraja“ tegevus osaliselt Tel Avivis ja Jeruusalemmas vahelepõigetega peategelase minevikku Tallinnas (ja korraks ka Taanis). Möödanikust otsib Eleanor ise põhjuseid ja põhjendusi sellele, miks kõik on läinud nii, nagu on läinud, ning kas kunagi vastamata jäänud küsimustele on veel võimalik vastuseid leida.
Liiga teravat ja valusat traagikat Fischi romaanis ei ole. Kui võrrelda seda näiteks eelmisel aastal Eesti Kirjanike Liidu romaanivõistlusel II koha saanud Eia Uusi teosega „Tüdrukune“, mille keskmes samuti neljakümneaastane daam, siis on Fischi teos leebem. Jah, ka siin veetakse vägikaigast meestega, kes kord teadlikumalt, kord alateadlikumalt kipuvad domineerima ja tahavad naiste elu kujundada, kuid see kõik on üsna tsiviliseeritud. Ei ole siin jubedaid vägistamis- või väärkohtlemismälestusi, hoopis silmitsi seismine iseenda ja aja piiratuse, sootsiumi väiksuse ning minnalaskmismeeleoluga, mida mõni nimetab mugavusest ka saatuseks. Ehk siis – realism nii, nagu me seda iga päev enamasti tunnemegi.