Patsiendi ja tervishoiuteenuse osutaja õigused-kohustused on seadustes kirjas ja võiks arvata, et arusaadavalt ning järgitavalt.
Tellijale
Kersti Kägi: kust läheb tervisekahju ja tulemusliku ravi piir? (1)
Eelduslikult annab tervishoiutöötaja patsienti ravides endast maksimumi ja sama teeb patsient, kes täidab ravijuhiseid ning räägib arstile läbipõetud haigustest, allergiatest jm. Alati ei oska inimene ise hinnata, milline terviseinfo arsti aitab, kuid teavitamine võib ennetada hilisemaid tüsistusi.
Miks siis ikkagi pöördub patsient hinnangu saamiseks tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjoni? Põhjuseks on inimese rahulolematus raviga, võib-olla kahtlustatakse koguni ebaõiget diagnoosi või raviviga. Tavaliselt esitab patsient esmalt kaebuse tervishoiuteenuse osutajale, aga kui viimane endal mingit viga ei näe ja hakkab patsiendi etteheidetele vastu, ongi vaidlus alanud.