Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa
Saada vihje

Kütusemüüjad soovivad aktsiisireformi (11)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kütusena kasutatava vedelgaasi aktsiisimäär tõusis 108 euroni 1000 kilogrammi kohta. Samuti kerkis kütteainena kasutatava maagaasi aktsiisimäär.
Kütusena kasutatava vedelgaasi aktsiisimäär tõusis 108 euroni 1000 kilogrammi kohta. Samuti kerkis kütteainena kasutatava maagaasi aktsiisimäär. Foto: Marko Saarm / Sakala

Kütuseaktsiis tuleks siduda CO2-heitega, panevad ette mootorikütuse maksustamist pooldavad Eesti suuremad kütusemüüjad.

Praegu sõltub bensiini, diisli- ja gaasilise kütuse aktsiisi määr poliitilisest otsusest. Aktsiisi tõstetakse sinna-tänna peamiselt riigieelarve täitmise eesmärgil. Üks rusikareegel on siiski see, et diislimaksu hoitakse veidi madalamal kui bensiiniaktsiisi, et soodustada rahvusvahelist kaubavedu maanteel.

Kui palju mingi kütus põledes keskkonda CO2 paiskab, ei arvestata üldse. Seda tunnistab ka rahandusministeerium. Näiteks eritub vedelgaasist ehk LPGst põletamisel atmosfääri kõigist autokütustest kõige rohkem süsihappegaasi, kuid selle maksumäär on pea kolm korda väiksem kui bensiinil.

Märksõnad

Tagasi üles