Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Säravad neerud. Sõiduproov BMW X6ga

Copy
BMW X6 M50i
BMW X6 M50i Foto: Tom Kirkpatrick

Üheteistkümne aasta eest üllatas BMW avalikkust linnamaasturiga, mis pani aluse uuele autoklassile ja käivitas jäljendamislaine, millesarnast pole varem nähtud. Nüüd on oma «kupeekerega sportmaastur» ette näidata kõigil põhirivaalidel ja meie teeme tutvust esmasündinu lapselapsega.

Täpsemalt oli tegu BMW «iks-kuuega», mis polnud ei midagi muud kui tagantpoolt lapikuks vajutatud X5. Konkurentide jahmatuseks leidus maailmas sestpeale aga tervelt 446 000 inimest, kes vajasid baasmudelist kallimat ja ebapraktilisemat versiooni, ja sestap pole vaja imestada, et varsti ilmusid lettidele ka võrreldavas mõõtkavas Mercedes-Benz GLE Coupé, Range Rover Velar, Audi Q8 ja Porsche Cayenne Coupé.

Need on autod, mille loojad meenutavad keskaegseid alkeemikuid, kes üritasid kõigest kättesaadavast kulda keeta. Iga uustulnuka sündi saadab valmistaja turundusosakonnast kostev kiljatus «Nüüd saime küll kupee valmis» ja kui masin lõpuks kohal, arvab maamees uksi lugedes, et ega ikka saanud küll. Need pole ei sportautod, kupeed ega maasturid – millena neid kõiki pakutakse –, aga ometi aina populaarsemad. Kas pole veider?

Laugsaba kolmas põlvkond

Sääraste laugsabade edu põhjuseks on nende ekstravagantne välimus, mis töötab paljude meelest visiitkaardina, andes aimu auto omanikku tabanud rahavoost. Selles vallas võib aga kolmas X6 (mudelikoodiga G06) teid isegi alt vedada, sest ehkki tegu on läbinisti uue autoga, on eelkäijast pisut pikem, laiem ja madalama katusejoonega X6 vanema vennaga ilmelt väga sarnane, nii et kogenematul silmal on neid keeruline eristada.

Viimase hõlbustamiseks on uuemale ette joonistatud kuuriukse mõõtu iluvõre (nn neerud),

Märksõnad

Tagasi üles