Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Žalgirist ei huvita enam võidud. Vähemalt mitte turundusosakonda

Copy
Enne mängu Leedu hümni laulmise ajal värvub Žalgirio Arena üleni roheliseks.  FOTO: Tairo Lutter
Enne mängu Leedu hümni laulmise ajal värvub Žalgirio Arena üleni roheliseks. FOTO: Tairo Lutter Foto: Tairo Lutter

Teade «Sold out!» ehk «Välja müüdud!» kargab iga mõne aja tagant Kaunase Žalgirise korvpalliklubi sotsiaalmeedia kontodele. See juhtus ka mitu nädalat tagasi ning käis läinud reedel Berliini Albaga peetud mängu kohta. Postimees käis Kaunases uurimas Euroliiga suurima külastatavusega areeni täitumise saladusi.

Pärast Žalgirise presidendi Paulius Motiejunase ja tema parema käe, klubi ärijuhi Une Marija Jurkštaite ettekandeid ning järgnenud ringkäiku rohkem kui 15 000 pealtvaatajat mahutaval Žalgirio Arenal sai siinkirjutaja esimest korda elus vaadata järgnenud mängu just selle fänni pilguga, kellest äsja nii palju kuulda sai.

Sportlik edu taandub, turundus tõuseb esile

Hakatuseks vaid paar võtmekohta ettekandest. Varem huvitasid keskmist spordisõpra omade võit, hea piletihind, huvitav mäng ja head mängijad; nüüd aga mõnus õhtu, mälestusväärsed hetked, mugav areen ja hea internetiühendus. Panete tähele: ühes nimekirjas on vaid üks turunduslik detail, teises aga mitte ühtegi sportliku poolega seonduvat. Maailm on muutunud.

Esimest korda käisin korvpallimängu vaatamas Kalevi hallis 1970ndate lõpus. Lapsed olid otsajoone taga põlvili maas ja midagi enamat ei osanud keegi tahtagi. Sa saad tuubil täis hallis vaadata Kalevi mängu! Ning tahad vaid üht: et omad mängiks hästi ja võidaks. Täiesti vastupidine kümmekond aastat hiljem saabunud teadmisele, et NBA mängul ei pruugi pealtvaatajat väljakul toimuv üldse huvitada, tema naudib popkorni ja oma seltskonda.

Nüüd Kaunases võtan väikese snäki ja õlle ning sean end mugavasse tooli mugavas asendis istuma. Pole juhuslik, et neli aastat tagasi valisid Euroliiga klubide peamänedžerid just Žalgirise koduareeni sarja parimaks. Mängueelne sõu on vägev ning tribüünil poolel teel lae alla ja platsilt mitmekümne meetri kaugusel asudes ei panegi väga tähele, kui pall mängu pannakse.

Esitlusel oli öeldud, et mida rohkem fännid mängu ajal sotsiaalmeediasse postitusi teevad, seda parem. Et inimesed räägiksid saadud positiivsest kogemusest, mitte niivõrd mängust. Mõnus õhtu, mälestusväärsed hetked. Aga ka hea internetiühendus! Selle eest on Arenal hoolt kantud – wifi toimib eeskujulikult. Lasen kolleegil teha väikese klõpsu ja hopsti, pilt Facebooki!

Kuidas Žalgiris nii suure edumaa saigi?!

Nüüd pilk tagasi väljakule. Oot-oot, Žalgiris juhib juba 23:9! Kuidas see juhtus, nii kiiresti juhtus? Kuidas nad nii hästi mängivad? Keskendun järgmistel minutitel mängule.

Tagasi üles