Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman

Priit Pullerits uurib: kuidas saada Ott Tänakuks? (1)

Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja kihutamas eelmisel aastal Toyota Yarisega MM-sarjas Türgi rallil.
Ott Tänak ja Martin Järveoja kihutamas eelmisel aastal Toyota Yarisega MM-sarjas Türgi rallil. Foto: Imago Images/Panoramic/Scanpix

Iga algus olla raske. Sel nädalalõpul alanud autoralli MM-sarja taustal kirjeldavad neli noort, omal ajal paljulubavalt startinud sõitjat, mismoodi Eestis üldse rallisõitjaks võib kasvada.

Autoralli ei ole mingi jalgpall, et võtad juba lasteaiast lapse käe kõrvale ja viid ta trenni – vali millist treenerit, muruplatsi või klubi tahad. Aga kas keegi autorallitrennidest on kuulnud? Rääkimata sellest, kui palju rallisõit üldse maksab!

Sander Pärn, Drive Dmack Cupi (nüüdne Juunior WRC) klassis 2014 MMil esimene, Eesti meister 2013 ja 2014:

Olin 12, kuid isa oli lasknud juba rooli keerata, ja siis tekkis huvi, et saaks ka kimada. Läksime isaga Elvasse Kulbilohku vaatama rallikrossi etappi, kus kohtusime juhuslikult [Urmo Aava tollase ja Ott Tänaku tulevase kaardilugeja] Kuldar Siku isa Johannes Sikuga. Tema kutsus rallit sõitma. Tal oli huvi noortega tegeleda. Parajasti oli loomisel ka Elva autospordiklubi, kuhu tuli veel neid, kes tahtsid rahvarallidel käia.

Johannes Sikul oli maakodu Võrtsjärve lähedal. Hakkasin talvel järve jäärajal harjutama. Kuldar Sikk hakkas mind natuke abistama, õpetas, kuidas sportlikumalt sõita. Isa [ärimees Aivo Pärn, Eesti autospordiliidu juhatuse liige] ostis 30 000 krooni eest (alla 2000 euro – P.P.) umbes kümme aastat vana tavalise Ford Fiesta, et sellega rahvarallisid sõita. Kuldar otsis mulle kaardilugejaks

Tagasi üles