Järeldus ei tohiks olla, et karmistame purjuspäi sõitmise eest määratavaid karistusi ja ongi hästi. Saaremaa ülimalt kurvast juhtumist tuleb õppida osalt just seepärast, et see annab tunnistust paadunud roolijoodikute ja teiste retsidiivsete liiklusrikkujate probleemi mitmetahulisusest.
Samas on poliitikuna rängemate karistuste nõudmine üsna põrumiskindel samm, mis leiab garanteeritult suure hulga heakskiitjaid. Võibolla just seetõttu tegid seda pärast traagilist õnnetust kõigi koalitsioonierakondade esindajad.
Karistamatuse tunne võib roolijoodikutel olla mitte leebete seaduste pärast, vaid seetõttu, et riik lihtsalt ei ole teadlik sellest, et liiklushuligaani patt on osa süsteemsest jadast. Suurem osa liiklusrikkumistest ei jõuagi karistusregistrisse. Arvestatav osa kustub sealt enne, kui neid jõuab järgmise karistusjuhtumi puhul arvesse võtta.
«Arvatavasti järgmisel aastal Eestis kehtima hakkav veapunktisüsteem on mõeldud liikluseeskirja nõudeid sageli eiranud inimeste korralekutsumiseks ja korrektsete kaasliiklejate õiguste kaitseks,» on Postimees kirjutanud. Enne edasi lugemist võib pakkuda, mis aastal need read kirja panime. Kas keegi veel mäletab, mis imeloom oli teede- ja sideministeerium? Just sealt tuli veapunktisüsteemi ettepanek aastal 1998. Parem oleks, et sel nädalal uuesti üles võetud algatus seekord kaugemale areneks.
Veapunktisüsteemi alusel oleks võimalik juhtimisõiguse äravõtmist tõhusamalt doseerida. Tõsi, rahvakeeles levib väljend «ega load ei sõida». Olgu, ehk oleks Saaremaa õnnetuse põhjustaja loata rooli läinud, aga selle eelduseks olnuks, et on olemas auto, mille rooli minna saab.